اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

آبیاری مزارع رباط کریم با فاضلاب

آبیاری کشاورزان بوسیله آب فاضلاب باعث به مخاطره انداختن سلامت مصرف کنندگان این محصولات می‌شود اما مردم انتظار دارند که مسئولان جهاد کشاورزی اقدامی در این زمینه صورت دهند.

آبیاری مزارع رباط کریم با فاضلاب

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، دوران خشکسالی و به تبع آن کم آبی در کشور کشاورزان را مجبور به استفاده از آب فاضلاب برای سطح زیر کشت خود کرده که کمبود تصفیه خانه فاضلاب در منطقه رباط کریم، این نوع آبیاری هر روز در حال گسترش است.
بر طبق آمار‌ها تخمین زده می‌شود حدود ۲۲ هکتار از محصولات کشاورزی در شهرستان رباط کریم با آب فاضلاب و یا آب‌های مخلوط با فاضلاب آبیاری می‌شوند.
آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب خانگی سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، اما به دلیل کم بودن آب، کشاورزان این منطقه به انجام این امر پافشاری می‌کنند. صیفی جات و کلم گل از محصولاتی است که در این منطقه بوسیله آب فاضلاب کشت می‌شود.

محمدرضا منوچهری کارشناس زراعی می گوید: ممانعت از آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب صرفنظر از وجدان کشاورزان نیازمند هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و همچنین شبکه بهداشت و درمان هر شهرستانی است.

علی عباسی رئیس جهاد کشاورزی رباط کریم نیز با بیان اینکه موضوع آبیاری با فاضلاب بار‌ها و بار‌ها در جلسات گفته شده است، گفت: بار‌ها بیان کردیم آبی که توسط واحد‌های مسکونی تولید می‌شود پساب یا فاضلاب نامیده نمی‌شود چرا که پساب نیازمند فرایند‌های پاکسازی است.
عباسی با بیان اینکه این مهم باید توسط دهیاری‌ها یا شهرداری‌ها سازماندهی شود، افزود: انتظار داریم همراهی بیشتری در این زمینه شاهد باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.