اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

آشنایی با برج مقبره بابا محمود شهریار

معرفی برج مقبره بابا محمود شهریار

آشنایی با برج مقبره بابا محمود شهریار

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: شهریار یکی از شهرهای اطراف تهران است که جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی برج مقبره بابا محمود شهریار می باشد. علاوه بر طبیعت زیبا و باغ های میوه در شهریار جاذبه های تاریخی متعددی دیده می شوند. در این مقاله می خواهیم با این جاذبه تاریخی بیشتر آشنا شویم.

معرفی برج مقبره بابا محمود شهریار

از آنجایی که استان تهران جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوانی دارد، چندین بنای تاریخی آن نیز در شهرستان شهریار قرار گرفته اند. یکی از جاذبه های تاریخی شهریار، برج مقبره بابا محمود بوده و در محله ای به نام قصطانک شهر وحیدیه واقع شده است. بنای مقبره استوانه ای شکل و بسیار منحصر به فرد است. شکل مقبره به گونه ای است که هرچه به سمت بالاتر می رود، از قطر بنا کاسته می شود.

برج تاریخی مقبره بابا محمود یکی از جاذبه های دیدنی شهریار به شمار رفته و مصالح به کار رفته در ساخت بنای مقبره از خشت و گل بوده و در جهت قبله ساخته شده است. ابعاد بنا 26 × 26 × 6 متر می باشد. قطر خارجی قاعده نیز برابر با 10 متر می باشد. این بنا از استحکام بالایی برخوردار بوده که تا کنون پابرجا مانده است. در فضای داخلی بنا یک محراب که جهت آن به سمت قبله است روی ارتفاعی حدود یک و نیم متر قرار گرفته است.

قدمت بنا به دوره سلجوقیان بازمی گردد. برج تاریخی مقبره بابا محمود در تاریخ 18 اسفند سال 1387 با شماره 25375 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

برج تاریخی مقبره بابا محمود شهریار در شهرستان شهریار، بخش مرزکی شهر، و روستای قصطانک و جنوب محله قصطانک واقع شده است. اگر از تهران می خواهید به سمت شهریار بروید باید جاده شهریار کرج را پیش بگیرید و از شهریار به سمت روستای قصطانک بروید.

آدرس برج تاریخی مقبره بابا محمود: استان تهران، شهرستان شهریار، بخش مرکزی، دهستان جوقین، روستای قصطانک، ابتدای شهر وحدیه، جنوب محله قصطانک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.