شبکه اجتماعیاخبارفناوریمجله شجر

آشنایی با ساخت لینکدین، شبکه ای اجتماعی تجاری

لینکدین شبکه ای پرکاربرد به خصوص در حیطه مشاغل مخصوصا کسب و کار اینترنتی می باشد. در ایران از سال 1385 به تعداد کاربران این شبکه افزوده شد. در این شبکه با دو نوع حساب کاربری یکی برای اشخاص و دیگری برای کسب و کارها می توان وارد شد و در این محتوا شما را با ساخت لینکدین، شبکه ای اجتماعی تجاری آشنا خواهیم نمود.

آشنایی با ساخت لینکدین، شبکه ای اجتماعی تجاری

پايگاه خبري تحليلي شجرنيوز:باتوجه به استفاده فراوان کاربران از شبکه های اجتماعی و حضور در عرصه های مختلف از جمله کسب و کار و تجارت مجالی مناسب برای آشنایی با ساخت لینکدین و نحوه استفاده از آن پیش آمده است. البته بهتر است پیش از هر چیز تعریفی از شبکه اجتماعی داشته باشیم.

در دنیای واقعی از ابتدای حیات بشر، شبکه های اجتماعی زیادی شکل گرفته است. برای مثال خانواده، گروه دوستان، همکاران هر کدام یک شبکه اجتماعی محسوب می شوند.

در فضای مجازی شبکه اجتماعی بستری مناسب برای گردهمایی اینترنتی است یعنی محلی که کاربران اطلاعات خود را در زمینه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، کسب و کار اینترنتی، سیاسی و اقتصادی به اشتراک می گذارند و تقریباً هر روز به آن سر می زنند. در حوزه فناوری بسیاری از شرکت ها چنین فضایی ایجاد کرده اند تا بتوانند برای گسترش فعالیتهای خود از آن بهره ببرند. شبکه های اجتماعی در همه زمینه ها کاربرد دارند و هر کدام هدفی خاص را دنبال می کنند.

در حال حاضر بیش از 20 شبکه اجتماعی در سراسر دنیا فعالیت مستمر دارند از جمله فیسبوک، واتس آپ، اینستاگرام، گوگل پلاس، توییتر، کوئرا، اسنپ چت و لینکدین. این شبکه های اجتماعی هر کدام بر اساس و مبنای خاصی ایجاد شده اند مثلاً واتس آپ مبتنی بر پیام است یا اینستاگرام اساس آن عکس و ویدئو است. البته فعلاً فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با حدود 2 میلیارد کاربر فعال و فضایی مناسب برای تجارت و تبلیغات می باشد. در این محتوا سعی میکنیم نحوه ساخت لینکدین را به شما عزیزان آموزش دهیم اما پیش از آن بد نیست با تاریخچه لینکدین آشنا شوید.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

ساخت لینکدین کی، کجا و چگونه؟

قبل از پرداختن به ساخت لینکدین بهتر است بدانیم در میان این همه شبکه اجتماعی متنوع، لینکدین فضایی مناسب در حوزه تجارت و کسب و کار اینترنتی است. اما این که این شرکت کی و کجا متولد و ثبت شده است خود نیز نکته ای جالب است. در سال 2002 در کالیفرنیا رید هافمن، آلن بول، کنستانتین گوری کک و اریک لی لینکدین را بنیان‌گذاری کردند و آن را گسترش دادند تا جایی که در سال 2004 کاربران فعال آن به یک میلیون نفر رسید.

پس از 4 سال از تاسیس این شرکت به سودآوری رسید. این شرکت تا سال 2016 فراز و فرودهای زیادی داشت تا اینکه لینکدین طی یک معامله، توسط شرکت مایکروسافت با حفظ برند و استقلال، خریداری شد. در سال 2017 شرکت مایکروسافت نسخه دسکتاپ جدید لینکدین را روانه بازار کرد. در همین سال امکان جدیدی برای فریلنسرها فراهم شد تا به وسیله آن شناخته شوند و آن امکان جدید، استفاده از ویژگی  Open for Business در لینکدین بود. در حال حاضر جف وینر مدیر عامل لینکدین است.

لینکدین ابزار بسیار مناسبی برای برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ است. این بدان معناست که با کمک لینکدین به راحتی می توان دامنه ارتباطات کارآمد خود را گسترش داده و اطلاعات زیادی در خصوص موقعیت های شغلی و کسب و کار اینترنتی به دست آورد و تصویری از خود به جای گذاشت که منحصر به فرد، خاص و ایده آل برای مخاطبان باشد.

 

آموزش ساخت اکانت لینکدین

ساخت لینکدین کار بسیار ساده و آسانی است. کافی است این مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید وارد وب سایت لینکدین به آدرس com شوید.
  • حالا Join now را انتخاب کرده و در صفحه پیش رو اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و ایمیل را وارد نمایید.

 

ساخت لينكدين

ثبت مشخصات اولیه برای ساخت اکانت لینکدین

 

  • در این مرحله به آدرس ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیل که از لینکدین دریافت کردید را چک کنید. در این ایمیل یک کد و لینک تأیید اکانت ارسال شده است. می توانید کد ایمیل را در لینکدین وارد کنید و یا روی لینک مشخص شده کلیک کنید و همراه با لینکدین پروفایل خود را گام به گام تکمیل کنید.

 

تکمیل مرحله به مرحله پروفایل

تکمیل مرحله به مرحله پروفایل

 

  • اکنون پس از آنکه ایمیل شما تایید شد، برای ساخت لینکدین، این امکان را خواهید داشت تا از لیست مخاطبین خود برای جستجوی افرادی در لینکدین استفاده کنید. برای این کار کافی است روی گزینه continue کلیک کنید و اگر تمایل داشتید، گزینه skip را انتخاب کنید.

 جستجو میان مخاطبین ایمیل

 

جستجو میان مخاطبین ایمیل

 

  • در گام بعدی ساخت لینکدین، این شبکه از شما می خواهد مدل اکانت خود را انتخاب کنید. اکانت لینکدین به دو صورت است رایگان free و پیشرفته premium. اکانت رایگان که کاملاً مشخص است و البته برای شروع کار هم پیشنهاد ما استفاده از همین نوع اکانت یعنی free می باشد. برای آنکه بتوانید به افراد مختلف پیام بدهید و یا دسترسی بیشتری به موقعیت های کسب و کار داشته باشید قطعاً باید از اکانت پیشرفته استفاده کنید و برای این کار باید حق اشتراک پرداخت نمایید.

 

لینکدین جایی برای بیشتر دیده شدن

همان طور که گفتیم به کمک لینکدین می توان در رشته ها و حوزه های مختلف با متخصصین و مشتریان ارتباط برقرار کرد و فضای تعاملی مناسبی برای معرفی کسب و کار خود به وجود آورد. ذات و ماهیت لینکدین ایجاد ارتباط حرفه ای و کاری میان کاربران خود و شاغلان حوزه های مختلف کاری است.

 

 

لینکدین برای کدام کسب و کار مفید است؟

این شبکه اجتماعی همه مشاغل را پوشش می دهد و برای تمامی افراد به خصوص کسانی که در حوزه کسب و کار اینترنتی فعالیت دارند، مفید است و می توان برای خود برند سازی شخصی کرد. با ساختن لینکدین و داشتن یک اکانت به سهولت می توان با دنیایی از موقعیت های شغلی مورد نیاز خود ارتباط برقرار کرد.

همه افراد برای معرفی توانایی و مهارت خود حتماً باید رزومه ارائه دهند. ساختن لینکدین یعنی ایجاد یک رزومه آنلاین که چکیده مهارت ها و توانمندی های حرفه ای فرد را نشان می دهد. حتی اگر شما شغل خود را تغییر دهید و یا آنکه محل کارتان را عوض کنید، به راحتی با داشتن اکانت لینکدین می توانید سابقه فعالیت های خود را ذخیره کنید تا در زمان نیاز از آن استفاده نمایید.

ساختن لینکدین امکان دسترسی و مشاهده فهرست کارفرمایانی که قصد استخدام نیروهای مختلف را دارند، می دهد و به این ترتیب خیلی سریع و آسان می توانید رزومه خود را برایشان ارسال کنید و کارفرما هم می تواند در این شبکه برای استخدام نیروی مورد نظر خود اقدام کند.

با لینکدین بیشتر دیده شوید

با لینکدین بیشتر دیده شوید

 

پس از یادگیری ساخت لینکدین، برای آموزش تکمیل اطلاعات پروفایل و اضافه کردن عکس به پروفایل خود، می توانید با ما در بخش فناوری شجرنیوز همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.