اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

آغاز دومین عهدواره سراسری چله مهدویت | اسلامشهر میزبان ۱۶ شهرستان استان تهران 

دومین دوره عهدواره سراسری چله مهدویت با موضوع آرمان مهدویت در بخش کتاب با رونمایی از پوستر آن در اسلامشهر آغاز شد.

آغاز دومین عهدواره سراسری چله مهدویت | اسلامشهر میزبان ۱۶ شهرستان استان تهران

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، دومین دوره جشنواره سراسری چله مهدویت با سلسله رویدادها و آثار فرهنگی و هنری با موضوع آرمان مهدویت، پیش از ظهر امروز با رونمایی از پوستر این عهدواره توسط فرماندار اسلامشهر و مدیران ادارات و نهادهای فرهنگی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، آغاز شد.

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر و رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره چله مهدویت، در این مراسم با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به فعالیت‌های فرهنگی برای حفظ نظام و مقدسات اسلامی، اظهار کرد: اتفاقات اخیر که حاصل برنامه‌ریزی‌های گروهها و احزاب مختلف ضد انقلاب و تروریست برای ایجاد مخاطره در کشور بود، در اثر غفلت و بی توجهی برخی از مسئولین به بیانات مقام معظم رهبری وعدم توجه و رفع نیازها و خواسته‌های جوانان این سرزمین در عرصه‌های مختلف به وقوع پیوست.

وی افزود: دشمنان با استفاده از ضعف های موجود در پی بهره برداری خود و لطمه زدن به کشور ما و جوانان این مرز و بوم بوده و متاسفانه عده ای از عوامل خود فروخته و بی بصیرت هم آب در آسیاب دشمن ریخته و باعث متشنج کردن وضعیت می شوند.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به روند تحرکات اخیر دشمن و هدف قرار دادن پلیس جمهوری اسلامی، بیان کرد: کسانی که پلیس را تضعیف می کنند در واقع مردم را در برابر جانیان، اشرار، خاطیان و بزهکاران تضعیف می‌کنند، مردم از مشکلات معیشتی اقتصادی و گرانی و غیره گلایه‌مند هستند و با آنها دست و پنجه نرم کرده، مشکلات را تحمل می‌کنند و به مسئولین خدوم و دلسوز فرصت می دهند تا مسائل و مشکلات را برطرف سازند که با حضور دولت مردمی این امر تا حدودی موفق شده، اما مردم با دشمنان این سرزمین که با ایجاد اغتشاشات و ناآرامی، دنبال تکه تکه کردن ایران اسلامی هستند، همراهی نمی کنند.

حبیبی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی در بین جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: حذف معاونت پرورشی در آموزش و پرورش با تفکر مسموم و غرب‌زده متولیان امر یک حرکت و اقدام نسنجیده و غلطی بوده که آثار فرهنگی آن امروز در جامعه بروز یافته، در کنار آن رها کردن فضای مجازی ضربه بزرگی به بدنه نظام و کشور وارد ساخته و فرصتی برای فعالان غیر فرهنگی و دشمنان انقلاب شده است.

رئیس دومین عهدواره چله مهدویت در اسلامشهر با اشاره بر ضرورت بازنگری به برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشور، اعلام کرد: در شهرستان اسلامشهر در حوادث و اتفاقات اخیر در کنار فعالیت های امنیتی و انتظامی برای کنترل اوضاع، اقدامات فرهنگی تاثیر گذاری در حوزه های مختلف در سطح منطقه انجام شده که ادامه هم خواهد داشت، از وقوع بحران می‌خواهیم فرصت ایجاد کنیم برای رفع کمبودها و کاستی ها، باید به جوانان بیش از گذشته ارزش و بها قائل شد.

وی گفت: ما به نسل جدید مدیونیم، قرار است این نسل زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشند، باید به کسانی که در عرصه مهدویت و ظهور صاحب امر فعالیت می‌کنند بیشتر توجه و برای آنها کار کرد تا زمینه رشد و تعالی بیشتر به دست آید.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید براهمیت و ضرورت باشکوه‌تر برگزاری دومین عهدواره چله مهدویت، عنوان کرد: جلوه عهدواره مهدویت در شهرستان اسلامشهر در حوزه کتاب است که برای میزبانی در این حوزه باید با بسیج همه امکانات دستگاه های متولی فرهنگی در حوزه های دیگر نیز اقدامات ارزنده و چشمگیری انجام شود.

حبیبی با اشاره به تجربه برگزاری نخستین دوره عهدواره چله مهدویت، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تجربیات به دست آمده در دوره اول و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن در هرچه باشکوهتر برگزاری آن کمک کرد، این عهدواره فرصتی است برای مطرح شدن شهرستان اسلامشهر در سطح کشور، این فرصت دیده شدن باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد و نام اسلامشهر به خوبی در این حوزه بدرخشد.

اسلامشهر میزبان ۱۶ شهرستان استان تهران 

حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به میزبانی این شهرستان از ۱۶ شهرستان استان تهران در حوزه کتاب، اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی شهرستان اسلامشهر افتخار میزبانی از هنرمندان و نویسندگان در حوزه مهدویت را دارد ،که مقدمات لازم با بسیج تمام امکانات و با همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان فراهم شده است.

وی افزود: در نخستین دوره برگزاری عهدواره چله مهدویت در سال گذشته و همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، پس از اعلام فراخوان تعداد ۹۹ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه عهدواره ارسال شد، که در پایان با رای و نظر هیئت داوران سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و صاحبان اثر در آیین اختتامیه به همراه سایر برگزیدگان حوزه دیگر عهدواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

دبیر دومین عهدواره چله مهدویت در اسلامشهر با اشاره به اینکه در حوزه کتاب در مقایسه با سایر حوزه ها تعداد آثار کمتر است، خاطرنشان کرد: امسال فراخوان عهدواره از مهرماه تا اسفندماه مصادف با نیمه شعبان است، علاقه مندان به شرکت در عهدواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر ارسال کنند و نکته قابل توجه اینکه در ارزیابی و داوری آثار تنها به نتیجه اثر توجه نمی شود و فرآیند شکل گیری اثر هم مورد توجه و بررسی قرار میگیرد و فرآیندی مردمی بودن، در بطن جامعه و شکل گرفتن اثر هم مد نظر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.