خبر مهماخباراخبار استان ها

ائمه جمعه استان تهران: حوادث تروریستی ایذه و اصفهان نشانگر شکست پروژه اغتشاشات است

ائمه جمعه استان تهران با تأکید بر اینکه حوادث تلخ تروریستی در ایذه و اصفهان نشان از شکست پروژه اغتشاش دارد ابراز داشتند: پشت پرده آشوبگران و حامیانشان جلوگیری از پیشرفت ملت ایران و تجزیه کشور و تکه تکه کردن این سرزمین است.

ائمه جمعه استان تهران: حوادث تروریستی ایذه و اصفهان نشانگر شکست پروژه اغتشاشات است

به گزارش شجرنیوز از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام عبدالمحمد سعدونی خطیب موقت پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته با تأکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی ثمره‌های فراوانی دارد که از آن جمله گشایش در امور دینی و دنیوی و آسیب ندیدن در فتنه‌هاست.

وی در ادامه خطبه این هفته، تأمل کردن در مسائل اجتماعی و زندگی انبیا را یکی از مسائل مهم ارزیابی کرد و افزود: تقوای الهی باران رحمتی از گشایش‌های مادی و معنوی است که با تأمل بر مسائل مختلف و نگریستن به زندگی انبیا و اولیای الهی می‌تواند نقش مهمی را بر زندگی امروز رقم بزند.

امام جمعه موقت پاکدشت در ادامه به آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: لازم است که مسئولان زمینه را برای مطالعه در همه فضاهای در دسترس مردم چون نانوایی‌ها، مساجد، پارک‌ها، اتوبوس‌ها و غیره فراهم کنند چه اشکالی دارد کتاب در دسترس مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار دست اندرکاران کنگره قم با رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: در پایان هفته گذشته بیانات مهم مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای قم را همه شنیدیم، نکات مهمی در حوزه شهید و شهادت بیان فرمودند که از آن می‌توان به 3 نکته بسیار قابل‌تأمل اشاره کرد. نخستین نکته زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید است، که برخی به دیدار خانواده شهید می‌روند و بر مزارش حاضر می‌شوند اما به پیام و وصیت شهید دقت نمی‌کنند؛ وظیفه جهادگران جهاد تبیین بیان پیام شهید و انتقال آن به نسل‌های جدید انقلاب برای جلوگیری از خدشه وارد کردن دشمن به انقلاب است.

 سعدونی در ادامه اضافه کرد: رهبری می‌فرمایند زنده نگه‌داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست، شهید مسیر جهاد فی سبیل الله را بر همگان روشن و مبرهن می‌سازد و مارا به یاد خدا و مسیر الهی می‌اندازد.

امام جمعه موقت پاکدشت در پایان با اشاره به دومین اثر شهید در جامعه خاطرنشان کرد: دومین حرکت زنده نگه‌داشتن شهید، هویت بخشی به ایران اسلامی است که اکنون انقلاب با نام و یاد شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی در جهان شناخته می‌شود، امروز کدام خانواده است که نام شهید را بشنود و به آن افتخار نکند؛ سومین حرکت زنده نگه‌داشتن یاد شهید، نهادینه کردن فضایل اخلاقی در جامعه است، فضایلی چون ایثار، فداکاری، شجاعت و مقاومت که امروز شاهد نبرد دشمن در کشور هستیم که چون از تحریم‌ها پشیمان شدند رو به ترور زنان و فرزندان و مردان انقلابی ایران اسلامی آوردند اما دشمنان بدانند با ریختن این خون‌های پاک باعث سخت شدن اراده‌ها در ایران اسلامی می‌شوند.

دشمنان در مقابل مردم ایران به زانو در خواهند آمد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام جمعه گلستان با بیان اینکه بسیج شجره طیبه تنومند انقلاب اسلامی است اظهار داشت: بسیج در هشت سال دفاع مقدس، در دوران سازندگی، حوادث غیر مترقبه، سیل، زلزله، بیماری کرونا، در دفع فتنه‌ها حضور مستمر دارد که ملت قدرشناس ایران آن‌ها را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی پوزه دشمنان را به خاک مالیده و با پیشرفت‌های روز به روز در حوزه‌های مختلف آن‌ها را عصبانی کرده است.

امام جمعه گلستان تصریح کرد: در سایه انقلاب اسلامی، ایران توانسته پنجه در پنجه قدرت‌های استکباری بیندازد و آن‌ها را به چالش بکشد و همین امر باعث شده است جبهه دشمن در برابر جبهه حق و حقیقت و جبهه انقلاب و مردم یک آرایش جنگی تمام عیار به خود گرفته است.

نورپور گفت: امروز صدایی از رسانه‌های وابسته به استکبار بلند شده است تا نوجوانان و جوانان و جامعه را به بی‌دینی، فحشاء و گمراهی دعوت کنند.

امام جمعه گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مثلث جبهه شوم عبری، غربی و عربی به جنگ خدا، رسول خدا، اهل بیت (ع) و دین برخاسته‌اند ولی دشمن بداند ملت باصلابت ایران به فضل الهی مدافع انقلاب و ولایت فقیه است و قطعاً اشتباهات تاریخ صدر اسلام در ایران تکرار نخواهد شد.

امام جمعه گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مثلث جبهه شوم عبری، غربی و عربی به جنگ خدا، رسول خدا، اهل بیت (ع) و دین برخاسته‌اند ولی دشمن بداند ملت باصلابت ایران به فضل الهی مدافع انقلاب و ولایت فقیه است و قطعاً اشتباهات تاریخ صدر اسلام در ایران تکرار نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.