اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

اجرای ۷۱ تور گردشگری از پایتخت به شهرستانهای تهران همزمان با نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران از اجرای ۷۱ تور گردشگری از مقصد تهران به شهرستانهای استان در ایام نوروز ۱۴۰۲خبر داد.

 به گزارش شجرنیوز، به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، پرهام جانفشان با اعلام این خبر افزود: با هدف توسعه گردشگری در شهرستانهای استان طرح گردشگری از مقصد پایتخت برای نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تورهای گل و گیاه در اجرای مصوبه سفر رییس جمهور برای تبدیل پاکدشت به مقصد گردشگری گل و گیاه اجرا می‌شود.

جانفشان گفت: تورهای نوروزی از مبدا شهر تهران به شهرستانهای ری، ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، شمیران، دماوند، فیروزکوه، رباط کریم و پردیس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۳۶ تور از شهرستانهای استان برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و موزه‌های تهران برگزار می‌شود.

همچنین ستاد گردشگری شهرداری تهران هم اقدام به اجرای تورهای تهران گردی از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین در مناطق مختلف پایتخت کرده و در این بین نقش ری و شمیرانات نیز پررنگ است.

ری به دلیل قدمت و اماکن تاریخی و شمیرانات به دلیل موقیعت مکانی و آب و هوای کوهستانی خود مقصد گردشگری خوبی در تهران به هنگام نوروز محسوب می شود؛ از کن گردی و درکه و دربند در شمیرنات گرفته تا برج طغرل و زیارت حرم عبدالعظیم (ع) در ری همه و همه دل هر گردشگری را برای یک روز مفرح در تهران آب می کند.

ستاد گردشگری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برنامه گسترده ای برای امسال تدارک دیده و به گفته امیر قاسمی سرپرست این ستاد، ۱۸ تور تهران‌گردی نیم‌روزه پیش‌بینی شده است که شامل تور «هنر در زمان» با مسیر موزه تماشاگه زمان و موزه سینما، تور «تاریخ در گذر زمان» با مسیر خانه موزه مقدم و خانه تیمورتاش (موزه جنگ)، تور «موزه گردی» با مسیر موزه بانک ملی، سردرباغ ملی و موزه ملک، تور «سردر باغ ملی» با مسیر موزه ارتباطات، موزه علوم و فناوری، سردر باغ ملی(میدان مشق)، تور موزه‌های «گذر سی تیر» با مسیر موزه دوران اسلامی، موزه آبگینه، خیابان سی تیر و موزه مردم شناسی ارامنه ایران، تور «طبیعت گردی» با مسیر باغ گیاه شناسی و دریاچه شهدای خلیج فارس، تور «باغ گردی» با مسیر باغ پرندگان و باغ موزه مینیاتور است.

وی خاطرنشان کرد: تورهای تهران‌گردی شبانه نیز به صورت رایگان و با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری از ایستگاه اراضی عباس آباد به سمت برج میلاد و سپس برج آزادی از ساعت ۱۹ تا ۲۴ انجام می‌شود. همچنین این تورها از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به سمت اماکن گردشگری منطقه ۲۰ از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب برپا خواهد بود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.