محیط زیستاخبارجامعهخبر مهم

احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران / خیزش گردوخاک در مناطق جنوب و غرب پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت از احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران از امروز ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ماه خبر داد و گفت: در مناطق جنوب و غرب استان تهران شاهد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران / خیزش گردوخاک در مناطق جنوب و غرب پایتخت

به گزارش شجرنیوز، حامد یزدی مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی تهران اظهار داشت: احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران از امروز 30 مهرماه تا 3 آبان ماه وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در مناطق جنوب و غرب استان تهران نیز شاهد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال بارش باران، رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید در مناطق شمالی و غربی این استان به ویژه در ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بعضی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید و امکان آسیب به بخش‌های مختلف کشاورزی از مخاطرات اصلی در روزهای ذکر شده است.

وی با بیان این که در اثر مخاطره فوق خسارت احتمالی به بخش کشاورزی وجود دارد بیان کرد: کاهش غذادهی استخرهای پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به دلیل وقوع بارندگی، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آبیاری باغات و مزارع با توجه به بارش‌های احتمالی از مواردی است، که رعایت آن‌ها توسط کشاورزان می‌تواند، در کاهش خسارات احتمالی مؤثر باشد.

یزدی مهر خاطرنشان کرد: عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها نیز مورد تاکید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.