اخبار استان هااخبار

احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی اردبیل رایگان شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هزینه‌های صدور مجوز احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی استان رایگان شده و این امر زمینه ساز کاهش هزینه‌های احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان می‌شود.

 احداث ساختمان در شهرک‌های صنعتی اردبیل رایگان شد

به گزارش شجرنیوز از اردبیل ، محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور کاهش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی نهایی شده و بر اساس این تفاهم نامه، هزینه‌‎های مهندسی ساخت و ساز واحدهای تولیدی برحسب مساحت و متراژ زیربنا تا ۹۰ درصد تعرفه‌های معمول کاهش خواهد یافت تا شاهد ترغیب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: این تفاهم‌نامه جهت تسهیل صدور مجوز احداث ساختمان و تهیه نقشه‌های اجرایی ساخت و ساز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و تسریع در روند بهره‌برداری از واحدهای تولیدی، انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های عادی سازمان نظام مهندسی موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای تولیدی می‌شد، تصریح کرد: برای حل این مشکل ،گفت و گو با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای کاهش هزینه‌ها آغاز شد و با همکاری این سازمان و با مساعدت دستگاه‌های ذی ربط هزینه‌های مهندسی واحدهای تولیدی کاهش یافت.

اهلی ادامه داد: از میان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران وجود دارد و عملیات آماده‌سازی زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران  در ۲ ناحیه صنعتی دیگر نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی مختلف با هدف رونق تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذاران ارائه می‌شود افزود: تامین اراضی و زیرساخت‌ها، شرایط آسان واگذاری زمین، اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری و ارائه بسته‌های حمایتی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی است تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و اشتغال تاثیرگذار بود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.