اخباربانوانورزش

اختلافات باعث خانه‌نشینی المپین‌های تیراندازی شد!

اختلافات باعث خانه‌نشینی المپین‌های تیراندازی شد!

به گزارش شجرنیوز، ملی‌پوشان تفنگ که چند ماهی به دلیل شیوع کرونا خانه نشین شده بودند، اکنون نیز در پی عدم رفع مشکلات و اختلافات موجود در فدراسیون تیراندازی بر سر تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی همچنان خانه نشین هستند و مشخص نیست این بلاتکلیفی‌ چه زمانی تمام خواهد شد.

 از بهمن ۹۸ با شیوع کرونا در ایران ملی‌پوشان تیراندازی خانه نشین شدند و تمریناتشان را از خانه دنبال می‌کردند تا اوضاع بهتر شود. سرمربی تیم ملی تفنگ با تلاش و با درخواست آغاز اردوها توانست تمرینات تیم ملی را از خرداد استارت بزند تا المپین‌ها بتوانند در شرایط بهتری تمریناتشان را دنبال کرده و برای المپیک آماده شوند.

ملی‌پوشان تیراندازی در شرایط کمبود فشنگ و ساچمه، به روز نبودن سلاح‌ها، نبود مسابقه داخلی و خارجی و سخت بودن شرایط تمرینات به دلیل ویروس کرونا تمرینات را دنبال می‌کردند و تا حدودی به شرایط متعادل رسیده بودند.

البته این آرامش در تمرینات زمان زیادی طول نکشید و با اتمام قرارداد سرمربی تیم ملی تفنگ مشکلات دوچندان شد. الهام هاشمی تنها تا المپیک یعنی تا مرداد ۹۹ با تیم ملی تفنگ قرارداد داشت. در حالی که در بسیاری از رشته ها با وجود ۴ المپین موضوع تمدید قرارداد سرمربی به راحتی انجام می‌شود ولی در تیراندازی به دلیل ناتوانی فدراسیون در حل آن، این موضوع تبدیل به یک معضل بزرگ شد تا جایی که برای حل آن پای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز به این موضوع باز شد.

البته گویا پادرمیانی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم کارساز نشده و همچنان ملی‌پوشان تفنگ در خانه هستند. المپین‌های تیراندازی در سرتاسر جهان با داشتن بهترین امکانات در حال تمرین و آماده‌سازی خود برای حضور در المپیک هستند ولی ملی‌پوشان ایرانی همچنان برای رفع اولین نیاز خود که داشتن سرمربی است باید خانه نشین باشند.

الهام هاشمی که روزی در همین رشته پا به بازیهای آسیایی گذاشته به همه مشکلات و کمبودها آگاه است. تنها خواسته‌اش برای تمدید قرارداد رفع کمبود مهمات و مشکلات فنی موجود در اردوی تیم ملی است اما هنوز مشخص نیست که چرا فدراسیون تیراندازی برای رفع مشکلات نمی‌خواهد راه چاره بیاندیشد.

تیراندازی ایران همیشه به دلیل تحریم‌ها با کمبود فشنگ و ساچمه روبه رو بوده است ولی در همه این سال‌ها مسئولان راهی برای رفع کمبودها پیدا کرده‌اند. در حال حاضر هم هر چند به دلیل کرونا مشکلات دو چندان شده اما قطعا فدراسیون تیراندازی باید بتواند برای رفع نیازهای اولیه ملی‌پوشانش راه چاره‌ای بیاندیشد.

امید است علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی درکنار تلاشش برای ارتقاء رشته اهداف پروازی فکری هم به حال تیم ملی تفنگ که رشته المپیکی است کند تا ملی‌پوشان بیش از این سردرگم نباشند و با آرامش برای کسب مدال المپیک تمرین کنند. تیراندازی ایران ۶ سهمیه المپیک دارد و انتظار جامعه ورزش کسب اولین مدال توسط این رشته در المپیک است. باید دید دادگر با برنامه‌ریزی درست در مدیریت مسائل آیا می‌تواند زمینه کسب مدال المپیک را فراهم کند؟

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

امتیاز کاربران: 4.55 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.