اخبار شهرستان پاکدشتاخبارخبر مهمدر استان

از پلمب واحد آلاینده در پاکدشت تا پاکسازی جاده‌های اسلامشهر از پسماند

پاکدشت - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از پلمب یک واحد آلاینده ذوب فلزات در این شهرستان خبر داد

به گزارش شجرنیوز از پاکدشت، محمودرضا سعیدپور اظهار داشت: یک واحد صنفی غیرمجاز و آلاینده ذوب فلزات که با فعالیت غیراصولی خود موجب آلودگی محیط زیست و تهدید سلامت ساکنان همجوار را فراهم کرده بود، پلمب و از فعالیت آن جلوگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت بر اساس وظایف ذاتی خود ضمن حفظ و حراست از محیط زیست شهرستان با هرگونه آلودگی که موجب تخریب و تضییع حقوق شهروندان شود، برخورد می کند.

این مسئول افزود: متصدیان واحدهای صنفی – صنعتی آلاینده می بایست در صورت دارا بودن مجوز فعالیت نسبت به رفع آلایندگی اقدام و موضوع را به صورت کتبی به این اداره اعلام کنند در غیر اینصورت ضمن درج نام واحد در فهرست صنایع آلاینده از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

اجرای اولین مرحله پویش پاکسازی جاده ها از پسماند در اسلامشهر

از پلمب واحد آلاینده در پاکدشت تا اجرای  پویش پاکسازی جاده‌های اسلامشهر از پسماند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از اجرای اولین مرحله پویش جمع آوری پسماندها و نخاله های ساختمانی جاده ها در این شهرستان خبر داد.

حمیده خدنگی با اشاره به اینکه این اداره ضمن مکاتبه و درخواست همکاری از فرمانداری، شهرداری ها، بخشداری ها برای اجرای پویش جمع آوری پسماندهاو نخاله های ساختمانی جادهها، با همکاری صورت گرفته تجهیزات لودر و کامیون حوزه معادن و ارگانهای مذکوراقدام به اجرای اولین مرحله این طرح در این شهرستان کرد، افزود: در هفته جاری محور احمد آباد مستوفی و جاد های این شهر با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست، از نخاله های موجود پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت مستمر اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این پویش از شهروندان دعوت می شود در زمان اجرای این طرح در شهرهای شهرستان که توسط شهرداری های مربوطه اطلاع رسانی می شود، مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر اظهار ا میدواری کرد با اجرای مناسب این پویش بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین همکاری شهروندان، شاهد پاکسازی تمامی سطح شهرستان از هرگونه آلودگی ناشی از تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در این مکان ها باشیم و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به شهرداری های مربوطه اطلاع دهند.

با توجه به مشکلات ناشی از تخلیه پسماندها و نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و جاده های استان و آلودگی زیست محیطی ناشی از آن، بر اساس برنامه عملیاتی با زمان بندی مشخص پویشی با عنوان جمع آوری پسماندها در این مناطق، به منظور رفع و کاهش آلودگی های ناشی از آن آغاز شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.