اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

استفاده کشاورزان و باغداران ملارد از آب شرب برای آبیاری

ملارد- مدیر شرکت آب و فاضلاب ملارد با اشاره به دلایل افت فشار و کمبود آب در روستاهای این شهرستان گفت: کشاورزان و باغداران ملارد از آب شرب برای آبیاری استفاده می کنند.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، مهدی زماندار مدیر شرکت آب و فاضلاب این شهرستان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از مصرف بی رویه آب در ملارد گفت: عمده ترین منابع آبی ملارد، از محل سفره‌های زیرزمینی است، بهره برداری زیاد از این منبع خدادادی در برخی نقاط آنقدر زیاد است که ما را با مشکل جدی روبرو کرده است.

وی یکی دیگر از دلایل کاهش منابع آبی را عدم تغذیه کافی از منابع بالا دستی دانست و افزود: به دلیل عدم تغذیه آب از حوزه‌های بالا دستی؛ به خصوص حوزه کرج (سد امیرکبیر) و عدم رها سازی آب و موضوع قطع آب کانال «اف سی پنج» که تغذیه کننده منابع آب زیرزمینی این شهرستان است، با افت شدید سفره‌های آب روبرو شده ایم.

زماندار به کمبود آب کشاورزی نیز اشاره داشت و ادامه داد: از دیگر دلایل افت فشار و کمبود آب شرب در سطح روستاها، استفاده کشاورزان و باغداران از شبکه‌های آب شرب برای آبیاری است که این امر بسیار نگران کننده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملارد، صرفه جویی در مصرف آب را از سوی شهروندان خواستار شد و عنوان داشت: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و افزایش دمای هوا تنها راه گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب است.

وی از شهروندان خواست به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند از تنش کم آبی تابستان امسال عبور کنیم.

زماندار بیان داشت: برخورد جدی و قضائی با کسانی که مبادرت به استفاده از انشعاب غیرمجاز می‌کنند در دستور کار این شرکت قرار دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.