اخبار شهرستان قرچکاخبارخبر مهمدر استان

افتتاح مدرسه امام خمینی (ره) روستای صالح‌آباد در قرچک

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز امام خمینی(ره) روستای صالح آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قرچک افتتاح شد.

به گزارش شجرنیوز از قرچک،، این مدرسه ۶ کلاسه به همت خیرنیک اندیش، برازنده احداث و به بهره برداری رسید و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم گفت: شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران و برخورداری از فرصت‌های شغلی پایدار ناشی از فعالیت صنایع در شهرک صنعتی، از نرخ مهاجرت بالایی برخوردار است و این امر موجب می‌شود تا همه ساله حتی در طول سال تحصیلی، دانش‌آموزان زیادی به این شهرستان عزیمت کرده و به تعداد دانش‌آموزان افزوده شود.

رضا داورزنی افزود: رشد روزافزون جمعیت دانش‌آموزی، با امکانات و فضای آموزشی موجود در شهرستان متناسب نیست و این امر موجب شده تا تراکم دانش‌آموزی در برخی از مناطق، بیش از استانداردهای تعریف شده باشد، از این رو تلاش مسئولان شهرستان و آموزش و پرورش توسعه فضاهای آموزشی با استفاده از امکانات دولتی و توان و ظرفیت خیرین نیک اندیش است.

وی گفت: طی سال‌های اخیر و در سایه تلاش و همت مسئولان و نیک‌اندیشی خیرین، مدارس جدیدی در شهرستان احداث شده و بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی برطرف گردیده ولی لازم است تا این تلاش، همچنان ادامه داشته باشد.

داورزنی افزود: روستای صالح‌آباد، یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان قرچک است که به فضای آموزشی جدید متناسب با رشد جمعیت نیاز دارد از این رو، با همت یکی از خیرین نیک اندیش، مدرسه ۶ کلاسه امام خمینی(ره) با هزینه ۲۵ میلیارد ریال احداث شده تا دانش‌آموزان روستایی در فضایی مناسب به تحصیل مشغول شوند.

بیش از ۵۷ هزار دانش‌آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل می‌‍باشند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.