اخبار شهرستان بهارستاناخباردر استان

امام جمعه بخش گلستان: برگزاری راهپیمایی روز قدس آرمان قدس شریف را زنده نگه داشته است

امام جمعه بخش گلستان گفت: برگزاری راهپیمایی روز قدس آرمان قدس شریف را زنده نگه داشته است

امام جمعه بخش گلستان: برگزاری راهپیمایی روز قدس آرمان قدس شریف را زنده نگه داشته است

به گزارش شجرنیوز، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گلستان با گرامیداشت روز جهانی قدس و تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم فهیم و انقلابی در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: بیش از ۷۰ سال است از مسئله فلسطین و اشغال قدس شریف قبله اول مسلمانان جهان توسط تعدادی صهیونیست با حمایت غربی‌ها می‌گذرد و در این سال‌ها، جهان شاهد بدترین جنایات در فلسطین بوده، شاهد قتل و کشتار مردم، تبعید، ارعاب، اسارت، تحقیر و آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی بوده و بیش از ۷۰ سال است پیکر جهان اسلام زخمی و قدس شریف قبله اول مسلمانان، اشغال و صدای استغاثه فلسطینیان مظلوم بلند است.

وی افزود: جامعه فلسطین با جمعیت ۱۳ میلیون نفری که نیمی از آنها از خانه و کاشانه خود آواره اند و در بدترین شرایط در اردوگاه‌ها به سر می‌برند، از ساده‌ترین حقوق انسانی و حقوق بشری از جمله حق تعیین سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین آباء و اجدادی خود محرومند و صدای مظلومیتشان هم به جایی نمی‌رسد؛ عجب معادله نامناسبی است: یک طرف رژیم نامشروع و غده چرکین صهیونیستی است که از حمایت همه جانبه کشورهای غربی و قدرت‌های استکباری و بعضی از سران خائن کشورهای عربی برخوردار است.

یک طرف هم ملت مظلوم فلسطین که تک و تنها هستند، در حالی که بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان با ۵۷ کشور اسلامی داریم. این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.»

امام جمعه بخش گلستان بیان کرد: امام عزیز، آن امام بت شکن (ره) برای آنکه مسلمانان حرکتی کنند و به فکر آزادی قدس شریف باشند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و همین نامگذاری و راهپیمایی‌های روز قدس، آثار خود را گذاشته، همین راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، آرمان قدس شریف را زنده نگه داشته، مردم عزیز فلسطین را از انزوای زجر دهنده نجات داده و در مردم فلسطین بویژه جوانان روحیه اعتماد به نفس و مبارزه ایجاد کرده و به آنها دل و جرأت بخشیده است.

نورپور یادآور شد: انتفاضه‌های فلسطین به برکت همین روز قدس است و ان شاء الله همین راهپیمایی‌ها زمینه ساز اضمحلال و نابودی اسرائیل خواهد شد، اسرائیلی که در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ با چهار کشور عربی مصر، سوریه، اردن و عراق، آنها را شکست داد، امروز از یک عده معدود جوانان حزب الله لبنان یا جوانان غزه شکست می‌خورد، اسرائیلی که شعارش از رود نیل تا فرات بود، امروز دور خودش حصار می‌کشد همه اینها به برکت امام راحل (ره) و رهبری عزتمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مجاهدت شهدای قدس بویژه سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه گلستان با گرامیداشت و تبریک روز شوراها، روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، اظهار داشت: امیدواریم اعضا محترم شورای اسلامی شهر و روستا، فرصت خدمت را مغتنم بدانند و به مردم و شهر بیشتر خدمت کنند و به فکر کارهای ماندگار و مفید باشند.

نورپور خاطرنشان ساخت: از جامعه کارگری هم یک جامعه زحمتکش هستند، تلاش آنها مأجور است و دست پینه بسته کارگر، بوسه گاه پیامبر (ص) است، چرا که کار در اسلام بالاترین عبادت است، البته باید از کارگران و حقوق آنها حمایت شود و مشکلاتشان کاسته شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات همه معلمان عزیز گفت: سعادت یک جامعه در دستان معلمان آن جامعه رقم می‌خورد. انتظار این است که در کنار تدریس کیفی، متقن و به روز از معنویت، اخلاق و اعتقادات و غیرت دینی دانش آموزان غفلت نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.