اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

امام جمعه صباشهر: همه باید با جهاد تبیین به ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان کمک کنند

حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه: امروز دشمن به راه‌اندازی جنگ روانی در کشور ما دست زده و به‌صورت مستمر به انقلابیون و تفکر انقلابی‌گری حمله می‌کند و به فکر خدشه‌دار کردن اعتماد مردم نسبت به نظام است که باید این موضوع را در جهاد تبیین به‌عنوان یک موضوع اصلی بدانیم و هرکس به نوبت خود تلاش کند تا نقشه دشمنان ناکام بماند.

امام جمعه صباشهر: همه باید با جهاد تبیین به ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان کمک کنند

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با دومین جمعه از ماه ذی‌الحجه الحرام) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: نشانه‌های قدرت، خلقت و حکمت خداوند متعال در میان مخلوقات وجود دارد، باید با دیدن مخلوقات پی به وجود خالق برد.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با “معرفت به خدا” افزود: کسانی پی به وجود خداوند می‌برند که نسبت به درگاه الهی و عظمت خالق، شناخت و معرفت پیدا کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع “از مخلوق پی به خالق بردن” افزود: نباید اجازه دهیم جاذبه‌های مختلف مخلوقات ما را سرگرم کند و منجر به دوری از خداوند شود، نباید خود را مشغول بازی‌ها و رنگ‌بندی‌های دنیوی کنیم، معصومین علیهم‌السلام از ما خواسته‌اند که همواره خداوند را بالا سر خودمان ببینیم، به عبارت دیگر وای بر آن چشمی که مخلوقات را می‌بیند اما خالق را نمی‌تواند درک کند و کور می‌شود.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه گفت: اگر می‌خواهیم از ظلمات، کج‌راهه‌ها و بیراهه‌ها نجات یابیم و به خداشناسی برسیم و صراط مستقیم را پیدا کنیم، فقط و فقط باید به خداوند توکل کنیم و از خدای مهربان بخواهیم که راهنمای ما باشد، چرا که؛
طی این مرحله بی‌همرهی خضر مکن
ظلمات است بترس از خطر گمراهی

خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر فرازهایی از دعای پرفیض عرفه گفت: امام حسین(ع) در دعای عرفه، خوف و ترس شاهدانه و ناظرانه را از خداوند متعال می‌خواهد.
ما نیز باید بدانیم خداوند شاهد و ناظر اعمال تک‌تک ماست. باید خدا را بخواهیم تا به بهشت برسیم. اگر بهشت خوب است، کسی که بهشت را آفریده خوب‌تر و بهتر است.

وی با تشکر از رئیس محترم کمیته امداد منطقه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های امروز که به‌مناسبت نذورات عید قربان، مطالبی را خدمت نمازگزاران ارائه نمود، ادامه داد: مومنین عزیز می‌توانند نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به بهانه عید سعید قربان به کمیته امداد و صندوق‌های موجود در مصلی تحویل دهند تا این مشارکت‌ها از این طریق به دست نیازمندان و ایتام جامعه برسد.

امام جمعه صباشهر با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، سالروز شهادت پرچمدار و پیش‌قراول شهدای کربلا گفت: حضرت مسلم بن عقیل، دارای مقام و منزلت بزرگی است چرا که پرچمدار شهدای قیام جاودانه کربلا شد. به همین مناسبت دعای پرفیض عرفه فردا عصر در مصلی برگزار خواهد شد.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه به فرا رسیدن عید بزرگ قربان اشاره کرده و ضمن تبریک این عید سعید به نمازگزاران و مومنین گفت: نماز این عید سعید راس ساعت هشت صبح روز عید در مصلی اقامه خواهد شد و مومنین عزیز بعد از نماز به سنت حسنه ذبح قربانی بپردازند و فقرا را از احسان و گوشت‌های قربانی خود فراموش نکنند.

وی افزود: دشمن، حجاب و عفاف را در جامعه ما نشانه گرفته است. هفته حجاب و عفاف، هفته‌ای است که دستگاه‌های متولی باید نسبت به این موضوع، کارهای جاودانه و ماندگار انجام دهند و مواظب برخی حاشیه‌ها و حاشیه‌سازها باشند.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به اهمیت امنیت روانی جامعه گفت: امروز دشمن به راه‌اندازی جنگ روانی در کشور ما دست زده و به‌صورت مستمر به انقلابیون و تفکر انقلابی‌گری حمله می‌کند و به فکر خدشه‌دار کردن اعتماد مردم نسبت به نظام است که باید این موضوع را در جهاد تبیین به‌عنوان یک موضوع اصلی بدانیم و هرکس به نوبت خود تلاش کند تا نقشه دشمنان ناکام بماند.

وی با اشاره به اشتباه آمریکا در محاسبات اخیر خود گفت: الحمدالله در شرایط کنونی دنیا، ظالمین با ظالمین مشغول شده‌اند و فعلا کسی با ایران عزیز ما کاری ندارد و این فرصت، مقطعی مهم و حساس برای دولت سیزدهم است که می‌تواند با خیال راحت به کارها و برنامه‌های خود بپردازد.

پایان‌بخش خطبه‌ها، دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت امام مهدی(عج) و سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.