اخبار شهرستان قدساخباردر استان

انضباط مالی سرلوحه کار شهرداری در سال ۱۴۰۱ باشد

روح انگیز یوسفی عضو شورای اسلامی شهرقدس ضمن تقدیر از زحمات کارکنان مجموعه شهرداری در سال گذشته ، رعایت انضباط مالی و حرکت در مسیر پیش بینی شده بودجه مصوب شهرداری در سال ۱۴۰۱ را به مدیران و مسئولین حوزه مالی شهرداری تاکید نمود.

انضباط مالی سرلوحه کار شهرداری در سال ۱۴۰۱ باشد

به گزارش شجرنیوز، روح انگیز یوسفی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت : شورای اسلامی شهر با هدف واگذاری امور شهرها به مردم و اجرای قانون اساسی تشکیل شده و یکی از مهم ترین وظایف قانونی شورای اسلامی شهر در ارتباط با شهرداری نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی های نقدی،جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها می باشد.

وی‌ افزود : عدم‌ تایید تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری ، عدم نظارت کافی و انحراف عملکرد بودجه ای شهرداری بویژه در ۶ ماه نخست سال گذشته که منجر به ارائه لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۰، ساعت ها اتلاف وقت جلسات شورا و حذف بیش از ۵۰ عنوان و ردیف پروژه عمرانی پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۰ شد را از نقاط ضعف در عملکرد مالی شهرداری در سال گذشته دانست.

یوسفی عنوان کرد : در سال جدید برای پیشگیری از انحرافات بودجه ای ضمن نظارت مستمر، پیشنهاد تشکیل «کمیته محاسبات» ذیل کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر که می تواند نظارت جاری بر نحوه عملکرد بودجه را افزایش دهد را به هیات رئیس شورا ارائه خواهند نمود .

وی در پایان با تاکید بر تکالیف قانونی شهرداری در ماده ۷۱ که شهرداری را موظف نموده در پایان هر ۶ ماه گزارش درآمدها و هزینه های خود را پس از تایید شورای شهر منتشر نماید اظهار داشت : شهرداری باید درسال جدید گزارشات درآمد هزینه خود را بصورت کامل و دارای عمق لازم برای دستیابی به تحلیل از سوی اعضای شورا و مطالبه گران ارائه و منتشر نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.