اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

اهدای عضو کودک غرق‌شده قیامدشتی به بیماران نیازمند

کودک ۷ ساله قیامدشتی که هنگام عبور از پل باریک کانال ری – ورامین جان باخت به چندین بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش شجرنیوز از ری، کودک قیامدشتی عصر روز چهارشنبه گذشته هنگام عبور از روی یک پل باریک در کانال آب ری – ورامین سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

امیرعلی یکی از ده‌ها کودکی است که در سال‌های اخیر به‌واسطه بی‌توجهی مسئولان و عدم رعایت موارد ایمنی اعم از محصور و سرپوشیده کردن کانال در مناطق شهری و روستایی جان خود را در این کانال آب از دست داده است.

کانال آبی که پیش از این کم آب بود اما حالا به‌واسطه انتقال آب تصفیه‌خانه ری به پاکدشت و ورامین پرآب و باعث رونق کشاورزی و آبادانی مزارع شده اما در این مسیر به دلیل نبود ملزومات و زیرساخت‌ها جان چندین کودک، جوان و سالمند را نیز گرفته است.

عصر روز چهارشنبه گذشته امیرعلی کودکی 7 ساله که با خواهر خود قصد عبور از پل باریکی که مسیر رفت‌وآمد کشاورزان است را داشت، به داخل آب سقوط کرد و آتش‌نشانی شهر قیامدشت برای خارج کردن پیکر بی‌جان این کودک اقدام کرده است.

این کودک قیامدشتی در ابتدای حوزه استحفاظی شهر پاکدشت از کانال خارج شد لذا هیچ یک از دستگاه‌ها در شهر قیامدشت و همچنین پاکدشت حادثه را مربوط به شهر خود نمی‌دانستند و از قبول آن امتناع می‌کردند تا بالاخره پس از ساعت‌ها خبر فوت کودک از سوی فرمانداری ری اعلام شد.

تاکنون هیچ یک از مسئولان شهرستانی برای جبران این حادثه اظهار نظری نداشتند و فقط امام‌جمعه قیامدشت و عضو شورا به دیدار این خانواده داغدیده رفتند اما خانواده امیرعلی به‌رغم تمام این بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها، اعضای بدن این کودک معصوم را برای نجات چندین نفر اهدا کردند تا به چند بیمار نیازمند زندگی بخشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین امیری امام‌جمعه قیامدشت ضمن تأکید بر ایمن کردن کانال آب بر لزوم پاسخگویی مسئولین تأکید کرد و اظهار داشت: روز گذشته دیداری با خانواده کودک 7 ساله غرق‌شده در کانال آب ری – ورامین داشتیم، خانواده امیرعلی دارای اعتقادات قوی هستند با وجود حال روحی نامناسب تصمیم گرفتند که زندگی را به بیماران هدیه دهند.

وی افزود: باید مشکل کانال آب رسیدگی شود زیرا که در سال‌های گذشته نیز چند کودک در کانال غرق شدند اما فرماندار وقت ری کمک کرد بخشی از کانال سرپوشیده شد اما باقی آن‌که باید از سوی مسئولان استان انجام می‌شد باقی ماند.

امام‌جمعه قیامدشت در ادامه گفت: از شورای اسلامی شهر قیامدشت درخواست کردم تا هزینه دیوارکشی بتنی نازک را مصوب کنند و همچنین از مسئول مجتمع قضایی قیامدشت نیز تقاضا داریم در این زمینه مساعدت کنند تا جان از خانواده‌های مستقر قیامدشت حفاظت شود.

حجت‌الاسلام امیری در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی می‌خواهیم تا هرچه زودتر در این خصوص اقدام کنند زیرا حصارکشی نیز پاسخ‌گو نخواهد بود و امکان سرقت آن وجود دارد لذا دیوارهای بتنی نازک هزینه کمی دارد و سریع‌تر می‌توان آن را به بهره‌برداری رساند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.