اخبار شهرستان پاکدشتاخباردر استان

باز شدن گره‌های کور ۱۸ ساله شهرستان پاکدشت در سال ۱۴۰۱

سال ۱۴۰۱ برای مردم پاکدشت، سالی پربار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بود، سالی که با سفر رئیس جمهور به این شهرستان با باز شدن گره کور ۱۸ ساله شرکت تعاونی امیرالمؤمنین همراه بود و تکلیف بسیاری از املاک مربوط به بنیاد مستضعفان به منظور رفاه و آسایش مردم پاکدشت روشن شد.

به گزارش شجرنیوز، پاکدشت یکی از شهرستان‌های مهم صنعتی، کشاورزی و اقتصادی استان تهران محسوب می‌شود که علاوه بر فعالیت چهار شهرک صنعتی فعال و پویا، بیش از ۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ، با تولید سالانه بیش از یک میلیارد گل شاخه بریده و گلدانی، پایتخت گل و گیاه کشور محسوب شده و نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

هر چند که بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت پاکدشت بیش از ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده ولی وجود فرصت‌های شغلی پایدار، نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) باعث شده تا نرخ رشد جمعیت در این شهرستان بسیار زیاد بوده و بر اساس نرخ سالانه رشد جمعیت، این شهرستان بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

رشد و توسعه صنعتی، فرهنگی و اجتماعی پاکدشت به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و اهمیت آن به دلیل واقع شدن اماکنی مانند مجموعه نظامی پارچین، سد مهم ماملو، نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند و … موجب شده این شهرستان از سرعت رشد بیشتری نسبت به سایر مناطق استان تهران برخوردار باشد و سفر آبانماه سال گذشته رئیس جمهور به پاکدشت، بر سرعت رشد آن افزوده و بسیاری از مشکلات این شهرستان را برطرف کرد.

سال ۱۴۰۱ برای مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، سالی که در آن به واسطه سفر رئیس جمهور و بررسی مشکلات آن، با دستاوردهای مهمی برخوردار بود که از مهمترین آن می‌توان به باز شدن گره کور ۱۸ ساله تعیین تکلیف شرکت تعاونی مسکن موسوم به امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد که امید را برای خانه دار شدن تعداد زیادی از اعضای این شرکت تعاونی را زنده کرد.

افتتاح خانه بهداشت روستای توچال از توابع بخش مرکزی پاکدشت، افتتاح مرکز ام آر آی بیمارستان شهدا، اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای احداث واحدهای آموزشی شهرستان، برپایی نمایشگاه هنرمندان ایرانی و افغانستانی، معرفی فرمانده انتظامی، بخشداران مرکزی و شریف‌آباد و دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت، آغاز تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت، اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان زعیم، بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح‌های مختلف شهرستان، احداث هشت هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و افتتاح درمانگاه روستای گلزار پائین از جمله رخدادهای سال گذشته در شهرستان پاکدشت بود.

یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشته شهرستان پاکدشت که با سفرسید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رخ داد، تعیین تکلیف اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان و واگذاری واحدهای اوقافی به ساکنان این اماکن بود، اقدامی که باعث شد تا پس از چند دهه، تکلیف مردم با اراضی اوقافی روشن شده و زمینه برای مالکیت آنان هموار شود.

در جریان سفر فتاح به پاکدشت مقرر شد تا بخشی از اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان به ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان اختصاص پیدا کند، ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع گردد، ۵۰ میلیارد ریال جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا گردد و اسناد روستاهای کلین خالصه و خسرو اراضی کشاورزی که سال ۵۷ از طریق هیات هفت نفره به کشاورزان واگذار شده، به نفع مالکان صادر شود.

افتتاح ۹۳ طرح عمرانی همزمان با هفته دولت، اختصاص یکهزار میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت برای طرح‌های اشتغالزایی، بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات بهداشتی و درمانی پاکدشت، افتتاح طرح‌های اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید و افتتاح چندین طرح عمرانی با حضور معاون اجرایی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از دیگر اتفاقات مهم پاکدشت در سال گذشته بود.

مهمترین رویداد سال گذشته برای مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت، سفر ۱۹ آبان آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی به این شهرستان بود که با خود دستاوردهای مهمی را به همراه داشت.

رئیس جمهور در این سفر یک روزه، از طرح کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یک طرح ملی بازدید کرد، با حضور در محل اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران بر تکمیل هر چه سریعتر این طرح مهم تأکید نمود، با حضور در بیمارستان زعیم دستور تکمیل هر چه سریعتر بیمارستان جدید را صادر کرد و با حضور صمیمانه در جمع اعضای شرکت تعاونی امیرالمؤمنین(ع) که برای خانه دار شدن بیش از ۱۸ سال انتظار کشیده بودند، دستور رسیدگی یکماهه و تعیین تکلیف آن را صادر کرد.

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه با حضور وزیر آموزش و پرورش، اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام پاکدشت، اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان زعیم، تأمین آب کشاورزی هفت روستای فاقد حقابه و بازگشت پنج هزار هکتار اراضی قابل کشت به چرخه کشاورزی و اهدا ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان از دیگر رویدادهای مهم پاکدشت در سال گذشته بود.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.