آموزشاخبارجامعهخبر مهم

باز هم امتحانات نهایی؛ باز هم تقلب

در حالی که قرار است نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها ۶۰ درصد موثر باشد؛ باز هم بروز تقلب گسترده در زمان برگزاری امتحانات، تکلیف هزاران داوطلب کنکور را در هاله ای از ابهام قرار داد.

باز هم امتحانات نهایی؛ باز هم تقلب

به گزارش شجرنیوز، خبرها و مشاهدات نشان می‌دهد در آخرین آزمون امتحانات نهایی باز هم شاهد تقلب بوده‌ایم.

این در حالی است که بر اساس مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از چند سال تأثیر مثبت نمرات نهایی در کنکور، از سال ۱۴۰۲ نمرات امتحانات نهایی ۶۰ درصد در نتیجه قبولی در دانشگاه‌ها تأثیر قطعی دارد.

با وجود تلاش وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی سالم و به دور از تقلب؛ گویا تقلب به شکل گستره در این امتحانات همچنان در جریان است.

در یکی از کانال‌های یکی از شبکه‌های اجتماعی؛ امروز هم جواب سوالات درس جغرافیا در حالی که هنوز داوطلبان در جلسه امتحان حضور داشتند منتشر و پس از تنها چند دقیقه جواب سوالات به تدریج منتشر شد.

هنوز معلوم نیست مسئولان وزارت آموزش و پرورش چه تصمیمی برای ادامه این روند خواهند گرفت اما آنچه که قطعی است با این برگزاری امتحانات نهایی سرنوشت داوطلبان کنکوری که تقلب نکرده‌اند؛ با ضربه‌ای جبران ناپذیر مواجه می‌شوند.

عدالت آموزشی که یکی از اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی با تغییر شیوه پذیرش داوطلبان کنکور بود؛ با این وضع برگزاری امتحانات نهایی در حال نابودی است.

 

منبع: مهر

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.