حوادثاخبارجامعهذره بین شجر

دستگیری و انهدام باند ارسال کننده پیامک های جعلی سامانه ثنا

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از انهدام باند ارسال کننده پیامک های جعلی سامانه ثنا و دستگیری۳ متهم خبر داد.

به گزارش شجرنیوز، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری و انهدام باند ارسال کننده پیامک های جعلی تحت عنوان ابلاغ شکوائیه قضایی که مترصد کلاهبرداری از هموطنان بودند؛ خبر داد.

 معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: اعضای این باند سه نفره با ترفند ارسال پیامک های جعلی ابلاغیات قضائی در پوشش سامانه ثنا قوه قضائیه حاوی لینک بد افزار از کاربران درخواست می کرد که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضائی بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند؛ این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می کردند.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در محل سکونت خود دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: تجزیه و تحلیل نحوه ارتکاب جرایم حوزه اسکیمر و پیامک های جعلی مبین این قضیه است که مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این گونه جرایم می زنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که فریب اینگونه کلاهبرداری ها را نخورده و همواره آگاه باشند که سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن های پوششی موسوم به « number mask »  به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن های شخصی استفاده نمی کنند.

وی به مردم توصیه کرد : در صورت مواجهه با اینگونه پیامک های جعلی ضمن بی توجهی به محتوای پیامک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 به جهت رسیدگی سریع تر اطلاع دهند.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.