اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

با اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان فاز نخست ‌متروی غرب تهران ‌اجرایی می شود

نماینده مردم ‌قدس، شهریار و ملارد در مجلس گفت: ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فاز اول عملیات اجرایی مترو غرب تهران از محل ارزش‌افزوده اختصاص یافت.

با اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان فاز نخست ‌متروی غرب تهران ‌اجرایی می شود

به گزارش شجرنیوز، حسین حق وردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل غرب استان تهران اظهار داشت: با توجه به ترافیک زیاد و مسائلی که در رفت‌وآمد خودروها و مردم ایجاد می‌شد و طی پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر راه‌اندازی مترو، شرکت حمل‌ونقل ریلی غرب استان تهران به ثبت رسید و با تشکیل کنسرسیومی از شهرداری‌ها و شرکت عمران و همکاری استانداری یک اقدام اساسی صورت گرفت.

وی افزود: ازآنجاکه دولت بودجه‌ای برای ساخت مترو اختصاص نمی‌دهد و از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بهره‌برداری کمک می‌رسد، جهت احداث مترو میزان سهم شهرداری‌های قدس، باغستان، شهریار، اندیشه، ملارد، صفادشت و شرکت عمران مشخص شد و با بررسی عملکرد مترو اسلامشهر و مشهد و همچنین با تعیین اساسنامه دقیق و تأیید استانداری، لایحه در شوراها مطرح شد که این لایحه در برخی شوراها تصویب و برخی دیگر در حال تصویب است.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امسال 9 میلیارد و 600 میلیون تومان برای مطالعات مترو غرب در نظر گرفته شد و برای سال آینده هزار و 800 میلیارد تومان بودجه برای فاز اول از محل ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده و تا پایان سال بعد عملیات اجرایی مترو غرب آغاز خواهد شد و به موازات این اقدامات جلساتی با قرارگاه خاتم‌الانبیا برگزارشده و مطالعات مسیرها در حال بررسی است تا پس از تصویب و ابلاغ اجرایی شود.

حق وردی با اشاره به راه‌اندازی قطار حومه‌ای غرب استان تهران ابراز داشت: شرکت راه‌آهن 10 سالی است که ایستگاه ملکی را قرار است راه‌اندازی کند و اقدامی نکرد و برای احداث قطار حومه‌ای درخواست دارد که این خط را ساخته و به آنها تحویل دهیم.

 نماینده مجلس به اتصال مسیر هفتجوی به شهرقدس جهت تسهیل در رفت‌وآمد اشاره داشت و در ارتباط با اتصال آزادراه غدیر به آزادگان خاطرنشان کرد: این موضوع درخواست شده تا با تشکیل کنارگذر به صورت آزادراه و همکاری بخش خصوصی و دریافت عوارض، کنارگذر شهرهای ملارد، صفادشت، شهریار، باغستان و احمدآباد مستوفی به آزادگان متصل شود که با این اقدام ترافیک این بخش، اتوبان کرج تهران و ساوه تهران کاهش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.