اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

برنامه های هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر آغاز شد

هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر، به منظور معرفی و نکوداشت و تکریم چهره‌های برجسته فرهنگی، هنری این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، برنامه های هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) باحضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات و جمعی از شهروندان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه شهرستان اسلامشهر در آیین آغاز به کار برنامه های هفته فرهنگی در اسلامشهر که در محل برپایی نمایشگاه اقوام و ملل شهرستان اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن در آفرینش انسان و قراردادن در قبایل مختلف، اظهار کرد: کشور ما دارای فرهنگ های مختلف و آداب و رسوم متنوع و جذابی است و همانطور که سیاست خارجی کشور بر اساس عزت، حکمت و مصلحت پایه ریزی شده، آداب و رسوم کشورمان نیز بر همین اساس حکیمانه و عزتمندانه است.

امام جمعه اسلامشهر با تاکید بر اینکه مسئولان حفظ میراث فرهنگی باید از این آداب و رسوم رفیع و حکیمانه پاسداری و حفاظت کنند، بیان کرد: مسئولان باید مراقب باشند تا آداب و رسوم بیگانگان در فرهنگ ما وارد نشود، چرا که دشمن در تمام زمینه ها به دنبال نفوذ و ضربه زدن به فرهنگ و آداب و رسوم دیرینه ایران عزیزمان است.

وی گفت: فعالین فرهنگی باید مسئله عزت و حکمت را در تمام برنامه ها و آیین ها تبیین کنند، فرهنگ کشور ما بسیار غنی است، باید قدردان این فرهنگ حکیمانه باشیم و به بهای اندک به دشمن نفروشیم.

در هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر که در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، شناسایی و معرفی استعداد ها و پتانسیل های هنری هنرمندان منطقه برگزار شده، دستاوردها و پتانسیلهای بالقوه شهرستان در حوزه های مختلف هنری و فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاه و ایستگاه های فرهنگی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برپایی جشنواره فرهنگی به مرحله اجرا در می آید.

هفته فرهنگی فرصت مناسبی را به وجود آورده تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و نهادهای متولی فرهنگ و هنر شهرستان، نخستین جشنواره اقوام و عشایر در این شهرستان نیز با حضور و مشارکت هنرمندان بیش از ۲۰ استان در اسلامشهر برگزار شود.

برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی ها و تولیدات شهرستان اسلامشهر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، اجرای برنامه های متنوع و شاد فرهنگی از قبیل شاهنامه خوانی، نقالی، شعرخوانی و برگزاری آیین های عصر شعر، اجرای نمایش های سنتی و آیینی با حضور و مشارکت گروه های آیینی کشور از اقوام و ملل مختلف از ۱۶ استان کشور، اجرای برنامه‌های هنری زنده و معرفی آثار و تالیفات هنرمندان در حوزه کتاب، معرفی چهره های برتر و ماندگار شهرستان اسلامشهر در حوزه های گوناگون از جمله ویژه برنامه های هفته فرهنگی اسلامشهر است.

به گزارش شجرنیوز، در هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر که از تاریخ ۶ لغایت ۱۲ اسفند ماه جاری با برپایی نمایشگاهی در خیابان تعاون شهرستان اسلامشهر آغاز شده، علاوه بر عرضه محصولات و سوغات بیش از ۲۰ استان کشور و معرفی اقوام و قومیت ها و عشایر در بیش از ۶۰ غرفه انواع محصولات عشایر و روستاییان کشور در معرض نمایش شهروندان قرار داده شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.