مجلس و دولتاخبارخبر مهمسیاست

ترکیب جدید هیئت رئیسه مجلس/ یک‌سوم اعضا در اجلاسیه چهارم تغییر کردند

ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم و پایانی مشخص شد.

به گزارش شجرنیوز، صبح امروز سه‌شنبه (2 خرداد) انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد و محمدباقر قالیباف با 210 رأی توانست برای چهارمین بار متوالی ریاست مجلس شورای اسلامی را تصاحب کند.

همچنین  عبدالرضا مصری با 158 رأی به‌عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی در دوره سوم به‌عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شده بود، مجتبی ذوالنوری نیز با پشت‌سر گذاشتن علی نیکزاد توانست کرسی نایب‌رئیس دوم را از آن خود کند. گفتنی است نیکزاد و ذوالنور توانستند هر کدام 152 رأی کسب کنند که با قرعه‌کشی، ذوالنور نایب‌رئیس دوم شد.

محسن دهنوی، محمد رشیدی، روح‌الله متفکر آزاد، احمد نادری، علی کریمی فیروزجایی، مجتبی یوسفی نیز توانستند در اجلاسیه چهارم روی کرسی دبیران هیئت رئیسه مجلس تکیه بزنند این در حالی است که بیشترین تغییرات در دبیران هیئت رئیسه اتفاق افتاد و احمد امیرآبادی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نتوانستند مانند دوره سوم بر صندلی دبیران تکیه بزنند.

ناظران مجلس نیز یک تغییرات درون خود داشتند و محسن پیرهادی توانست جای محمدرضا دشتی اردکانی بین ناظران مجلس حضور پیدا کند، دیگر جایگاه ناظران مجلس نیز همچون اجلاسیه سوم به سید نظام‌الدین موسوی و علیرضا سلیمی رسید.

مجلس شورای اسلامی ایران , هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی , محمدباقر قالیباف ,

به گزارش تسنیم، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با رأی مستقیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی متشکل از یک رئیس، دو نایب‌رئیس، شش دبیر و سه ناظر برای یک دوره یک‌ساله انتخاب می‌شوند.

در این میان، رئیس مجلس (که وظیفه اداره صحن را به‌عهده دارد) با اکثریت مطلق آرای نمایندگان و انتخاب سایر اعضای هیئت رئیسه نیز به‌صورت جداگانه و با اکثریت نسبی انتخاب می‌شوند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.