اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

تسهیل صدور مجوز تاسیس مراکز مایه کوبی و داروخانه های دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای تاسیس و فعالیت مراکز درمانی، مایه کوبی و داروخانه های دامپزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش شجرنیوز ،سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به منظور تبیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی در زمینه صدور مجوز تأسیس، پروانه اشتغال و نحوه فعالیت درمانگاه، مجتمع درمانی، پلی‌کلینیک، بیمارستان و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر این مراکز و تعیین وظایف و الزامات مؤسس در جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی سازمان و رعایت اصول علمی و فنی در نسخه‌نویسی، تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مانع‌زدایی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره برداران در راستای تأمین بهداشت دام و سلامت آحاد جامعه، دستورالعمل تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی، نظارت بر نحوه صدور مجوز، تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی فعالیت و همچنین نظارت بر انطباق عملکرد درمانگاه، مجتمع درمانی، پلی‌کلینیک، بیمارستان و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی بر سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از اهداف این دستورالعمل است.

معاون وزیر با اشاره به قانون سازمان دامپزشکی کشور و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در اجرای بند ج ماده (۲) قانون مذکور گفت: طبق این قانون و در راستای تحقق اهداف و تکالیف قانونی، مانع‌زدایی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره برداران، ویرایش چهارم دستورالعمل سیاست‌ها و ضوابط تأسیس و فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی با کد (۱۱۸/۳۱/۱۴۰۱ /IVO) جهت بهره برداری و اقدام لازم ابلاغ شده است.

آقا میری بیان داشت: بر اساس این ابلاغیه این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ جایگزین دستورالعمل قبلی سیاست‌ها و ضوابط تأسیس داروخانه‌های دامپزشکی (ویرایش سوم) است.

وی عنوان داشت: طبق توافقات به عمل آمده، مقرر است سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به راه اندازی و بهره برداری از سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌های موضوع قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین قانون نظام جامع دامپروری کشور اقدام کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.