انتخاباتاخبارخبر مهمسیاست

تشکیل گروه‌های ارزیابی جهت نظارت بر فرآیند انتخابات دراستان تهران

تهران- استاندار تهران از تشکیل گروه‌های ارزیابی برای نظارت بر فرآیند انتخابات در استان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز، علیرضا فخاری ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخاباتی استان، مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور، استاندار، معاونین، فرمانداران و بخشداران استان تهران در محل استانداری برگزار شد، از تشکیل گروه‌های ارزیابی برای نظارت بر فرآیند انتخابات خبر داد.

فخاری اظهار داشت: در راستای برنامه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری، جلسات هماهنگی به صورت دوره‌ای و در سطوح مختلف با حضور فرمانداران، بخشداران و عوامل ستادی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسات در خصوص مسائل مختلف از قبیل چگونگی تأمین ملزومات و امکانات حوزه‌های انتخابیه، مراکز صندوق‌های رأی و سایر مؤلفه ها به منظور تأمین نظر مردم، تبادل نظر و تصمیم گیری می‌شود، افزود: انتخابات به صورت متمرکز برای انتخاب ۳۹ نفر در سطح استان تهران برگزار می‌شود که ۳۰ نفر نمایندگان استان تهران و چهار نفر در حوزه اقلیت‌های دینی هستند.

استاندار تهران در ادامه این جلسه عنوان کرد: بر اساس طرح تقسیمات، توزیع صندوق‌ها، محل استقرار عوامل پشتیبان، انتخاب هیئت اجرایی و سیر مراحل تعیین صلاحیت‌ها، لزوم هماهنگی بین دستگاهی، چهار محور مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنا و جهت انجام در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیانات رهبری در خصوص انتخابات سال جاری، باید تبدیل به دستورالعمل اجرایی شود، گفت: تلاش می‌کنیم با بررسی همه ی فرصت‌ها، بسترهای مورد نیاز جهت اجرای سالم انتخابات را فراهم کنیم تا در نهایت شاهد مشارکت حداکثری و پرشور مردم و صیانت از آرای مأخوذه باشیم.

فخاری در پایان با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی، عنوان داشت: کلیاتی را از حوزه ستاد وزارت کشور دریافت کرده اما به فراخور وضعیت شهرستان‌ها تبدیل به وضعیت جاری شهرستان‌ها خواهیم کرد و با تشکیل گروه‌های ممیزی و ارزیابی، تلاش می‌کنیم تا شرایط حضور حداکثری و با شور و نشاط شهروندان در انتخابات سال جاری فراهم شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.