منطقهاخباربین المللخبر مهم

تفاهم ایران و افغانستان درباره اعزام هیئت حقیقت یاب به مناطق مرزی

ایران و افغانستان در پی درگیری‌های مرزی بر سر اعزام هیئت حقیقت یاب مشترک به تفاهم رسیدند.

به گزارش شجرنیوز، در پی درگیری‌های مرزی ایران و افغانستان که روز گذشته رخ داد، دو کشور بر سر اعزام هیئت حقیقت‌یاب مشترکی به مناطق مرزی به تفاهم رسیدند.

این درگیری ظهر روز گذشته در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای “ساسولی”، “حاتم” و “ماککی” رخ داده است.

در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی درگیری مرزی نیروهای طالبان با مرزبانان ایران در منطقه ساسولی حوزه هنگ مرزی زابل، یک نفر از مرزبانان غیور شهید و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سرباز وظیفه «مهدی احمدی» در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی، در درگیری مسلحانه با نیروهای تحت امر طالبان در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به فیض شهادت نائل آمد.

صبح امروز نیز سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه سیستان شدند.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرز مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.