اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

تهمیدات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس برای فصل سرما

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های شهریار و قدس از آمادگی کامل این اداره برای مواجهه با فصل بارندگی خبر داد.

تهمیدات اداره راهداری و حل و نقل جاده ای شهریار و قدس برای فصل سرما

به گزارش شجرنیوز از شهریار، امید علیزاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس با اشاره به تمهیدات این اداره درخصوص عملیات راهداری در فصول سرد سال در بخش تجهیز راهدارخانه و ماشین‌آلات اظهار داشت: از دو ماه قبل براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به بازسازی و اورهال ماشین‌آلات اقدام شده است و این اداره در آمادگی کامل برای مواجهه با فصول سرد سال به سر می برد.

علیزاده ضمن تاکید بر مبحث «چیدمان ماشین‌آلات» گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس با 9 دستگاه ماشین آلات تخصصی و سنگین شامل 2 دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، 3 دستگاه نمک پاش مکانیزه، یک دستگاه نمک پاش پرتابل و 3 گشت راهداری سبک آماده خدمت رسانی به شهروندان در شهرستان های شهریار و قدس هستند.

علاوه‌بر ماشین‌آلات اداره راهداری تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است تا در صورت لزوم از ظرفیت بخش ‌خصوصی  نیز به منظور اجاره ماشین‌آلات برای مواقع بحرانی استفاده شود.

رئیس اداره راهداری و حل و نقل جاده ای شهریار و قدس با تاکید بر آمادگی کامل این اداره برای فصل سرد افزود: بسیاری از اقدامات ما برای فصل سرد سال در فصل گرم صورت می گیرد. از فعالیت های انجام شده می توان به پاک سازی زیرپل ها، دهانه آب روها و بهسازی مسیرهای روان آب ها اشاره کرد که با تلاش شبانه روزی همکاران در اداره راهداری صورت گرفته است و بصورت لحظه ای نیز معابر و نقاط بحرانی مورد رصد قرار دارد تا در مواقع بارندگی عبور و مرور شهروندان دچار مشکل نگردد.

علیزاده با اشاره به ضرورت توجه شهروندان به هشدارها و اطلاعیه های صادر شده درخصوص ایمنی راه ها گفت: شهروندان عزیز می توانند از طریق سامانه اینترنتی، پیامک و اپلیکیشن 141 در لحظه در جریان آخرین اخبار، اطلاعیه ها و هشدارهای مربوط به انسداد جاده ها و معابر، آگاهی ازآخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه درمحورها و میزان ترددها قرار گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس آگاهی شهروندان از وظایف و خدمات مورد ارائه این اداره را ضروری خواند و افزود: از آنجایی که وظیفه راهداری و حمل و نقل، خدمات دهی به مردم و ایمنی جاده ها است همواره تلاش خواهیم کرد تا با تعامل ایجاد شده با رسانه های محلی بتوانیم در راستای شفافیت و آشنایی همشهریان با شرح وظایف این اداره نسبت به آگاه سازی آنها اقدام نماییم.

از سوی دیگر به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان هستیم چراکه با حضورشان در بسیاری از طرح ها و برنامه های پیش بینی شده شاهد افزایش ضرایب ایمنی و کاهش صدمات ناشی از حوادث مرتبط با حوزه راه و حمل و نقل بوده ایم. از جمله این اقدامات می توان به آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه اشاره نمود که با ارئه این آموزش ها و قرار دادن محتوای مناسب در اختیار کودکان و نوجوانان و فرهنگ سازی از سنین پایین تر امیدوار هستیم تا ضمن تاثیرگذاری فرزندان بر والدین خود در رعایت قوانین و ایمنی، در آینده نیز شاهد نسلی قانون مدار باشیم.

علیزاده به نقش سایر ارگان ها و دستگاه های خدمات رسان در سطح شهرستان های شهریار و قدس در ایجاد ایمنی در راه ها و توسعه حمل و نقل جاده ای اشاره نمود و گفت: هم افزایی و تعامل میان ادارات مختلف نقش بسزایی در ایجاد شرایط مطلوب برای خدمت رسانی به شهروندان دارد.

در این رابطه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس دو مدل ارتباطی را با سایر ارگان ها برای خود متصور است. ادارات و دستگاه هایی که بصورت مستقیم با آنها در ارتباط هستیم مانند پلیس راه، هلال احمر  و… که بصورت لحظه ای در تعامل بوده و برنامه ها و اقدامات لازم را پیگیری می نماییم و در رابطه با سایر ادارات و سازمان ها نیز ارتباطات شکل گرفته بر مبنای فعالیت های مشترکی است که تعریف و عملیاتی می گردد.

مانند پروژه آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه که با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان های شهریار و قدس در حال انجام است و هدف گذاری ما برای فاز دوم ارائه این آموزش ها در تمامی مدارس سطح این دو شهرستان است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهریار و قدس در پایان ضمن دعوت از شهروندان به رعایت مجموعه مقررات عبور مرور در جاده ها و محورهای مواصلاتی بویژه در فصلول سرد پیش رو افزود: امسال راهداران این اداره آماده‌تر از قبل به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی خواهند پرداخت و امیدواریم با نزول بی کران رحمت الهی و بارش فراوان شاهد کمترین حوادث برای همشریان عزیز باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.