اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

توسعه شهری با خدمات آبرسانی نامتناسب است/ مشکلات قطعی آب اندیشه رفع می‌شود

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهریار با بیان اینکه برخی لوله های آب بکار رفته در فاز یک اندیشه متناسب به ساخت و سازهای جدید و آپارتمان سازی ها نیست، گفت: احصا مشکلات جهت رفع این مسئله در حال انجام بوده که با جایگزینی لوله هایی با قطر مناسب این مسئله حل خواهد شد.

توسعه شهری با خدمات آبرسانی نامتناسب است/ مشکلات قطعی آب اندیشه رفع می‌شود

به گزارش شجرنیوز از شهریار، طی اعلام گزارش شهروندان از مشکل کم آبی شهرک اندیشه، داوود اخباری عضو شورای اسلامی شهرشهریار در خصوص مشکل کم آبی فاز یک اندیشه اظهار کرد: شهروندان بسیاری از سمت امیریه و فازیک اندیشه در ارتباط با قطعی آب گلایه داشته که طی گفت و گویی که با رییس اداره آبفا شهریار انجام داشتیم، مقرر شد هر مورد توسط این اداره بررسی شود.

وی گفت: تراکم جمعیتی در فاز یک اندیشه بالاست و حدود ساعت ۱ شب حجم آب مخزن به شدت کاهش میابد و به ناچار باید این آب را قطع کرد تا برای روز بعد حجم قابل توجهی برای استفاده مردم جمع شود.

سرعت رشد جمعیت و آپارتمان نشینی متناسب با ارائه خدمات نیست

یوسف قهرمانی مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهریار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کرد: برخی لوله‌های بکار رفته در فاز یک متناسب با توسعه شهر و رشد جمعیت نیست مثلا در کوچه‌ای ساختمان ویلایی به آپارتمان چند واحدی تبدیل شده و همچنان از همان قطر لوله آب استفاده می‌کنند و به همین دلیل خدمات ارائه شده پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

وی با بیان اینکه مشکل تامین آب در این منطقه وجود ندارد و در توزیع مشکلاتی است، گفت: احصا این موارد در حال انجام بوده که پس از رسیدگی به مسائل تامین آب جهت جایگزینی لوله هایی با قطر مناسب در نیمه دوم سال اقدام خواهد شد.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهریار افزود: برخی از مشترکین نیازمند اصلاح ساختار داخلی هستند که بهتر است از پمپ آب و تانکرهای ذخیره کننده استفاده کنند و برخی مشترکین نیز با شبکه فاصله زیاد دارند که راهنمایی لازم انجام می شود.

وی ادامه داد: بیشترین تراکم جمعیتی در بردآباد یا امیریه است که با وارد کردن دو حلقه چاه به مخزن، مشکلات این حوزه رفع شد و در فاز یک اندیشه نیز اصلاحات در حال انجام است.

قهرمانی با بیان اینکه تعداد ۶۷ حلقه چاه در کل شهرستان شهریار وجود داشته که فرصت‌ها و تهدیدهایی در پی دارد افزود: ممکن است به دلایل فنی و مشکلات قطع برق خدمات رسانی به خوبی انجام نشود و دیزل های نصب شده مخازن پاسخگوی این قطعی‌ها نبوده و در نهایت خدمات رسانی با مشکلاتی مواجه می شود.

وی گفت: از تعداد کل چاه ها، ۳۸ حلقه به صورت جزیره‌ای در مدار وجود دارد و به شبکه وصل بوده که موجب آبرسانی به شبکه می شوند و این فرصتی برای تامین آب است اما براثر قطعی برق از مدار تولید خارج شده و افت فشار در نواحی ایجاد می‌شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان شهریار ادامه داد: ۲۹ حلقه چاه دیگر به مخازن وارد شده و تحت کنترل هستند و اگر تمامی چاه ها به مخازن وارد شود می‌توان کل بار شبکه را کنترل کرد و انتقال ۳۸ چاه به مخازن هزینه‌های بسیاری همراه دارد.

وی با بیان اینکه میزان آب تولیدی در شهریار حدود هزار و ۳۶۲ لیتر در ثانیه است و انشعابات غیرمجازی در باغات، حریم شهر و روستاها وجود داشته که جهت قطع آنها ورود شده است، تصریح کرد: باید مدیریت مصرف بهینه فرهنگ سازی شود و در این زمینه آموزش و پرروش، ائمه جماعات، مساجد و بسیج می توانند در زمینه فرهنگ سازی به خانوارها کمک کرده تا از این چالش عبور کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.