اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

تکمیل کمربندی شمالی اسلامشهر در انتظار رفع تعارضات راه آهن

تکمیل کمربندی شمالی شهر اسلامشهر، علاوه بر تامین منابع مالی به عزم جدی و اراده ملی مسئولان برای رفع موانع و توافق معارضین نیازدارد.

تکمیل کمربندی شمالی اسلامشهر در انتظار رفع تعارضات راه آهن

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، احداث و تکمیل کمربندی شمالی شهر اسلامشهر یک پروژه عمرانی ترافیکی فرا شهرستانی است که ادامه فعالیت و تکمیل آن همچنین رفع موانع و توافق معارضین، علاوه بر تامین منابع مالی، عزم جدی و اراده ملی مسئولان را نیاز دارد.

پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر با نام بزرگراه شهید سلیمانی بعنوان یکی از پروژه‌های کلان و فرامنطقه ای توسط شهرداری اسلامشهر در حال احداث است که عملیات اجرایی و احداث آن از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپرده و از تیرماه همان سال، اجرای عملیات آن آغاز شده است.

این  ابرپروژه‌ عمرانی  به طول ۶۸۰۰ متر از ابتدای خیابان سوسنگرد قبل از میدان نماز اسلامشهر آغاز و با احداث و گذشت از هفت پل و تقاطع غیر همسطح در نهایت با یک پل روگذر وارد بلوار شهید برنده‌ سیفی شده و به کمربندی جنوبی شهر(بلوار الغدیر) متصل می‌شود.

تسهیل در تردد شهروندان و دسترسی به قسمت شمالی اسلامشهر، سهولت ترافیکی در سایر مسیرهای این شهر و کاسته شدن از بار ترافیکی داخل شهر از طریق تردد ساکنان شهرهای همجوار از مسیر کمربندی شمالی ازجمله اهداف پیش بینی شده برای احداث کمربندی شمالی اسلامشهر است.

پس از گذشت قریب به ۲ سال از آغاز عملیات احداث این پروژه فرامنطقه ای، طبق اعلام مسئولان مدیریت شهری اسلامشهر احداث این پروژه در بخشهای مختلف در حال انجام است، اما در بخشهای جنوبی با راه آهن تداخلاتی دارد که باعث متوقف شدن عملیات اجرایی نیمه دیگر این پروژه شده و علی رغم پیگیری های مستمر و رایزنی‌های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت شهرداری اسلامشهر با مدیران راه آهن، تفاهم لازم جهت تکمیل این پروژه مهم حاصل نشده است.

توقف عملیات احداث کمربندی شمالی به دلیل عدم همکاری راه آهن 

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر، با بیان اینکه این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت  فیزیکی دارد، اظهار کرد: کمربندی شمالی شهر اسلامشهر در کاهش ترافیک بسیار موثر خواهد بود و ما برای احداث آن ۲ سال وقت تعیین کرده بودیم و در حال حاضر عملیات عمرانی در حال اجرا است.

وی با بیان آنکه عمده مشکل این طرح رفع معارضین آن است، عنوان کرد: در مسیر اجرای این طرح ملی۲ معارض داریم که برای رفع آن و توافق با معارضین در سطح استانی و ملی درحال پیگیری هستیم تا توافقات و مذاکرات لازم انجام شود.

شهردار اسلامشهر افزود: عملیات عمرانی و احداث این پروژه، به غیر از محدوده‌ای که معارض با راه آهن دارد و ۳۰درصد کل پروژه را در بر می‌گیرد، در سایر بخش‌ها پیشرفت داشته و متاسفانه در قسمتی که معارض راه آهن داریم، پیشرفتی نداشتیم و اگر رفع مشکلات و همراهی و تعامل با مدیران راه آهن به نتیجه نرسد، پروژه متوقف می‌شود.

حمیدی گفت: در صورت تعامل راه آهن با شهرداری و آزادسازی اراضی که در تعارض با  طرح است، پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر تا یکسال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: بندر خشک آپرین پروژه ای ملی و فاخر بوده و برای کشور بسیار مهم است و نگاه ما هم فرابخشی بوده و تمام توان خود را برای همکاری و بهره‌برداری از بندر خشک آپرین به کار می گیریم.

شهردار اسلامشهر با اشاه به ضرورت و اهمیت تکمیل هرچه سریعتر این طرح، خاطرنشان کرد: در صورت توافق و همکاری راه آهن و بهره برداری از بندر خشک آپرین، می توان اراضی که در تلاقی با مسیر راه آهن است را آزاد کرد، تا کمربندی شمالی اسلامشهر که پروژه عمرانی فرا شهرستانی است و بسیاری از بار ترافیکی محور آیت الله سعیدی را می کاهد، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

اراده مدیران جوان برای رفع  آهن با شهرداری اسلامشهر

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و عزم دولت مردمی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، بارقه امید در مردم ایجاد شد، تا با همت مسئولان دولتی برای حل مشکلات ایجاد شده در روند احداث کمربندی شمالی اسلامشهر، تحول چشمگیری در بهبود جریان ترافیکی درون شهری و ایجاد سهولت در تردد جمعیت ۷۰۰هزار نفری اسلامشهر و شهرهای اطراف منطقه ایجاد شود، که با حضور رئیس جمهور انقلابی و مردمی در شهرستان اسلامشهر این امیدواری دوچندان شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سوم آذرماه جاری در جریان سفر به شهرستان اسلامشهر و در نشست شورای اداری این شهرستان دررابطه با موضوع تداخلات مترو و راه‌آهن با بیان اینکه بعضی از دوستان که گزارش می‌دادند به گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا این مسئله حل ناشدنی است، اظهار کرد: ما امروز شاهد حضور چهره‌های جوان و با اراده‌ای مثل مدیرعامل راه‌آهن در دولت هستیم که آمده‌اند تا این مشکلات را حل کنند.

وی افزود: هر کجا در شرق و غرب یا شمال و جنوب کشور که می‌رویم گزارش می‌دهند که چقدر از مشکلات حل شده و ترانزیت افزایش یافته است. اساسا اصرار رهبری درباره اینکه کار دست جوان‌ها باشد بخاطر همین تاثیر روحیه جوانی در کار است که می‌تواند در افراد با سن بالا هم وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرستان اسلامشهر، بر رفع مسائل مربوط به بندر خشک آپرین ظرف دو ماه آتی و تکمیل احداث کمربندی شمالی اسلامشهر در راستای تسهیل در تردد مردم تاکید کرد.

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور در نشست  شورای اداری اسلامشهر با اشاره به تخصیص اعتبارات دولتی مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان تهران، اظهار کرد: دلیل اصلی عدم تکمیل و بهره‌برداری از کمربندی شمالی اسلامشهر، تاکنون مربوط به تداخل احداث بندر خشک آپرین با بخش‌هایی از کمربندی شمالی بوده و گویا ممکن است در فرایند کاری این بندرتداخلاتی ایجاد شود.

وی افزود: با تشکیل جلسات تخصصی با حضور مدیران گمرک و راه‌آهن و اسلامشهر، ضمن بررسی مسائل و مشکلات، می توان موانع را به گونه ای  مرتفع کرد تا هم برای مسیر راه آهن و گمرک در احداث بندر خشک آپرین مشکلاتی ایجاد نشود وهم اینکه در روند احداث  کمربندی شمالی اشکالی پیش نیاید.

عدم تعامل بین دو دستگاه ها به ضرر مردم است 

محمد مهدی سلیمی رئیس  شورای اسلامی شهر اسلامشهر، با اشاره به موضوع احداث کمربندی شمالی اسلامشهر، اظهار کرد: کمربندی شمالی اسلامشهر که با در نظر گرفتن پیوست های مختلف ترافیکی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، پدافند غیرعامل و… به اجرا درآمده متاسفانه به دلیل عدم تعامل بین شهرداری و راه آهن پروژه در قسمت‌هایی متوقف شده که با توجه به اهمیت این پروژه باید مسائل به وجود آمده هر چه سریعتر حل و فصل شود.

وی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به شهرستان اسلامشهر هم یکی از مصوبات سفر تکمیل و بهره برداری از بندر خشک آپرین بود که باید هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد و در این راستا تکمیل و بهره برداری کمربندی شمالی اسلامشهر امری حیاتی است که در صورت تعامل مدیران راه آهن با مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر این پروژه هر چه سریعتر تکمیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر اسلامشهر با تاکید بر اینکه در سه نقطه تلاقی کمربندی شمالی با مسیر راه آهن اختلافی بین شهرداری اسلامشهر و مسئولین راه آهن به وجود آمده که باید هرچه سریعتر برطرف شود، گفت: عدم تعامل بین دو دستگاه و اطاله پیگیری‌های مسائل به ضررمردم است، اقدامات ما باید منتج به افزایش رفاه اجتماعی و آسایش عمومی مردم شود.

سلیمی با اشاره به ضرورت و اهمیت تکمیل و بهره برداری سریع از پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر خاطرنشان کرد: مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر باید هر چه سریعتر مشکلات به وجود آمده را در جلسات کارشناسی و تخصصی مطرح و بررسی و در جهت رفاه حال مردم گام بردارند.

با توجه به اهمیت و ضرورت احداث کمربندی شمالی اسلامشهر که نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی در محور بلوار بسیج شهر اسلامشهر، بعنوان یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی بین تهران و شهرهای  جنوبغرب استان دارد، مردم منطقه انتظار دارند،  مدیران  استانی و ملی برای رفع اختلافات بوجود آمده بین دو دستگاه  راه آهن و شهرداری اقدامات شایسته و سریعی انجام دهند و با اتخاذ تدابیر لازم  علاوه بر رفع مشکلات بوجود آمده، مانع ازهدررفت سرمایه های ملی و بیت المال شده و همچنین  زمینه دلگرمی و رضایتمندی مردم را بوجود آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.