اخباربین المللخبر مهممنطقه

جدیدترین تحولات افغانستان

تصمیمات غلط دولت آلمان بخش مهمی از تحولات افغانستان را شامل می شود و در نهایت درصد شکست بسیار زیاد است. در واقع داده های نادرست سرویس های اطلاعاتی سبب می شود که پیامدهای فاجع باری در افغانستان رخ دهد و تحولات افغانستان مسیر منفی را طی نماید. سازمان های اطلاعاتی آلمان بارها به دولت افغانستان اعلام کرده اند که فعالیت طولانی مدت برای این کشور امکانپذیر نیست.

جدیدترین تحولات افغانستان

پايگاه خبري تحليلي شجرنيوز: در جدیدترین تحولات افغانستان اینطور مطرح شده است که وزارت خارجه ناتو، حمایت های خود را از دولت افغانستان متوقف کرده و به تعلیق انداخته است. ناتو وظیفه اصلی خود را تخلیه امن شهروندان این کشور اعلام کرده است. ناتو طبق بیانیه ای اعلام کرده است که نیاز به نمایندگی بهتر کشور افغانستان بوده و می بایست گروه های اقلیتی و بانوان مورد حمایت قرار بگیرند. از سوی دیگر تاکید شده است که دولت آینه افغانستان باید بتواند به تعهدات این دولت به خصوص تعهدات بین المللی پایبند باشد و محافظت از زنان کودکان بیش از پیش صورت بگیرد.

طالبان اعلام کرده است که علاقه به همکاری در زمینه بهداشت و اقتصاد و ساخت و ساز با ترکیه دارد و به دنبال توازن داخلی است.

تحولات افغانستان

تحولات افغانستان

جنگی عجیب و طاقت فرسا

بررسی ها اینطور مشخص کرده است که مردم افغانستان از فقر و آثار دردناک جنگ خسته شده اند. این ستیز به قدری دردناک است که به قیمت بازسازی افغانستان منجر می شود. طالبان در جدیدترین اطلاعیه خود از تصاویر منتشر شده از اتفاقات فرودگاه کابل بسیار ناراحت هستند و اینطور می گویند که که به انتقام و خونخواهی پایان داده اند و تاکید دارند که به دنبال انتقال از کسی نیستند.

از سوی دیگر هنوز هم بسیاری از مردمان افغانستان به فرار پافشاری می کنند و گریختن را بهترین تصمیم می دانند.

شاهین سخنگوی طالبات ممنوعیت ربا را مهمترین هدف طالبان اعلام کرده است و همینطور تولید مواد مخدر و فالگیری را نیز ممنوع دانسته و تاکید زیادی به این امر دارد.

جدیدترین تحولات افغانستان از زمان حضور طالبان

تحولات افغانستان

 

حشمت غنی به طالبان پیوست!

باور سخت است اما حشمت غنی برادر اشرف غنی، به طالبان پیوست. او معتقد است حمایت از طالبان به افغانستان کمک می کند!

 

نظر پوتین در مورد تحولات افغانستان

در بررسی تحولات افغانستان، پوتین طی سخنرانی تاکید کرد که دیگر زمان سیاست غیر مسئولانه برای افغانستان نیست و ارزش های بیگانه تحولات افغانستان را به خطر می اندازد و نباید شکل حکومت به صورت غیر معمول اجرا شود. انجام یک سری آزمایش های اجتماعی سیاسی غیر معمول، برای افغانستان هیچ سودی ندارد و در نهایت سیستم های سیاسی این کشور را دشوار فروپاشی می کند.

او معتقد است که از ورود تروریستها و به صورت پناهجو به کشورهای همسایه باید به طور جدی جلوگیری شود.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

اتباع آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند!

بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که دولتش همه تلاش خود را برای خروج اتباع آمریکایی از افغانستان خواهد کرد. او تمایل خود را برای اجرای کمک به دولت افغانستان اعلام کرده است که بخش مهمی از تحولات افغانستان تا روزهای آینده را شامل می شود. بایدن خطرات پیش رو را سنجیده است و باز هم تاکید به پیش بینی وضعیت افغانستان دارد.

امیر قطر و جو باید طبق گفتگوی تلفنی درباره افغانستان در مورد تحولات افغانستان صحبت کرده اند. هر دو طرف یعنی قطر و آمریکا تاکید به حمایت غیر نظامی و انتقال قدرت به افغانستان دارند که بخش مهمی از تحولات افغانستان را شامل می شود. هر دو کشور تاکید دارند که باید تنش ها در افغانستان کاهش یابد و راه حل سیاسی فراگیر اجرا شود. جو بایدن فرآیند انتقال غیرنظامیان و مذاکرات صلح را مورد تقدیر قرار داده است و تحولات افغانستان به صلح گره زده است.

 

وضعیت داعش و القاعده در افغانستان

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مورد حضور داعش در افغانستان تاکید کرده است. هنوز تعداد دقیق و مقر اصلی آنها مشخص نیست. اما پیش بینی ها اینطور نشان می دهد که تعداد این دو گروه در افغانستان زیاد نیست. و تهدید جدی تلقی نمی شود.

تصمیمات نادرست دولت آلمان بخش مهمی از تحولات افغانستان را شامل می شود و در نهایت امکان شکست بسیار زیاد است. در واقع داده های نادرست سرویس های اطلاعاتی سبب می شود که پیامدهای فاجع باری در افغانستان رخ دهد و تحولات افغانستان مسیر منفی را طی نماید. سازمان های اطلاعاتی آلمان بارها به دولت افغانستان اعلام کرده اند که فعالیت طولانی مدت برای این کشور امکانپذیر نیست و نادیده گرفتن این هشدار سبب بروز مشکلات زیادی شده است.

چین آمریکا را مهره سوخته برای حمایت از افغانستان اعلام کرده است!

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که با توجه به تحولات افغانستان در چند روز اخیر، مشخص ش که دموکراسی آمریکایی به درد سایر کشورها نمی خورد. در واقع این دموکراسی تحمیلی هیچ فایده ای برای مناطق مختلف کشور افغانستان ندارد چون شرایط هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است.

دموکراسی که دستوری است راه به جایی نمی برد و به طور کلی معنای مشخصی در تحولات افغانستان نخواهد داشت.

 

وزیر خارجه بریتانیا از خود دفاع کرد!

وزیر خارجه بریتانیا از تلاش شبانه روزی تیم این کشور در هفته گذشته یاد کرده است و اینطور تاکید دارد که بیشترین تلاش برای خروج افراد از افغانستان صورت گرفته است و اتفاقات فرودگاه کابل نباید به اسم بریتانیا تمام شود. البته برخی از خبرگزاری ها اینطور معتقد هستند که راب نخست وزیر بریتانیا چند روز اخیر را در تعطیلات بوده است و نسبت به تحولات افغانستان بی تفاوتی از خود نشان داده و حاضر به تماس با همتای افغانستانی خود نبوده و این موضوع با واکنش های شدیدی همراه شده است.

 

شجر نیوز لحظه به لحظه با تحولات افغانستان

در سایت خبری شجرنیوز لحظه به لحظه تحولات افغانستان گزارش می شود. اطلاعیه ای تازه ای از سوی چین اعلام شد با این مضمون که فرصت برای سمینارهای سیاسی کم است و جهان به جای فشار های عجیب و غریب سیاسی بهتر است به دولت افغانستان کمک نماید. اردوغان طی اطلاعیه از دیدار خود با طالبان گزارش کرده است و اینطور که بررسی ها نشان می دهد با ورود طالبان به کابل، بنای یک دولت فاسد چیده شده است.

تحولات افغانستان به صورت لحظه ای گزارش می شود اما آنچه فصل مشترک همه اخبار است اینکه افغانستان حال خوبی ندارد و مردمانی که هنوز در این کشور حضور دارند درگیر ترس و رعب زیادی هستند شاید بهتر باشد جهان نگاه دلسوزانه تری به افغانستان داشته باشد و مسئولیت پذیری در این راستا بیشتر شود. به امید تحولات مثبت در افغانستان!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.