حقوقی و قضاییاخبارجامعه

حادثه در زندان اوین؛ فوت ۴ زندانی و مصدومیت ۶۱ نفر در آتش‌سوزی

آتش‌سوزی شنبه‌شب در زندان اوین منجر به درگذشت ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها و مجروح شدن ۶۱ نفر شده است.

حادثه در زندان اوین؛ فوت ۴ زندانی و مصدومیت ۶۱ نفر در آتش‌سوزی

به گزارش شجرنیوز، در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش‌سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش‌سوزی به نقطه امن منتقل شدند و متأسفانه 4 زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، 4 نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها درگذشتند و 61 زندانی نیز مجروح شده‌اند.

هر 4 زندانی فوت شده جزو محکومین ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می‌کردند. این گزارش می‌افزاید اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها 10 نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال 4 نفر وخیم گزارش شده است.

در این گزارش تأکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس بیش از 70 زندانی که در معرض خطر آسیب‌دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

در جریان درگیری و آتش‌سوزی شب گذشته زندان اوین، تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب گذشته و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم شده تا نگرانی‌های احتمالی رفع شود. هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آنها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقباً و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.