اخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه امام جمعه صباشهر: هم‌نشینی با فقرا از اخلاق پیامبران الهی و ائمه هدی است

امام جمعه صباشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه یادآور شد: در کنار بندگی و انجام دستورات خداوند، نباید سفره خودمان را از فقرا و نیازمندان جدا کنیم، اخلاق و سیره پیامبران خدا و ائمه هدی، هم‌نشینی با مستمندان بود.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه امام جمعه صباشهر: هم‌نشینی با فقرا از اخلاق پیامبران الهی و ائمه هدی است

به گزارش شجرنیوز به نقل از دفتر امام جمعه صباشهر، حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (مصادف با آخرین جمعه از ماه ذی‌القعده الحرام) در مصلا، با حضور مسئولین و اقشار مردم، ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: از سفارش‌های انبیای الهی و امامان معصوم علیهم‌السلام به امت خود صبر، کمک به فقرا، دوری از شهوات و مخالفت با هوای نفس است.

امام جمعه صباشهر ضمن بیان مطالبی در رابطه با “صبر” افزود: صبر، همچون تکیه‌گاه است و باید از نعمت صبر همچون بالش زیر سر استفاده کنیم. صبر در طاعت و بندگی، صبر در دوری از گناه و معصیت، صبر در هنگام وارد شدن مصیبت و گرفتاری‌ها، انواع صبر هستند.

وی ضمن اشاره به اهمیت “صبر” افزود: بهشت برین متعلق به صابرین است، در آیات نورانی قرآن کریم هم داریم که خداوند صبرکنندگان را دوست دارد و همراه آنهاست.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه گفت: در کنار بندگی و انجام دستورات خداوند، نباید سفره خودمان را از فقرا و نیازمندان جدا کنیم، اخلاق و سیره پیامبران خدا و ائمه هدی، هم‌نشینی با مستمندان بود.

خطیب جمعه صباشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان عزتمندی انسان و تذکر به دور بودن از شهوات مادی و دنیایی گفت: اگر جلوی میل و هوای نفس خود را گرفتیم، بلافاصله در کوی دوست و دامن امن الهی قرار خواهیم گرفت. به قول مولانا:
یک قدم بر خویشتن نه
و آن دگر در کوی دوست

وی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (از ششم تا دوازدهم تیر) ادامه داد: در ششم تیر سال ۶۰، رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر ترور شد و اگر امداد، لطف و دست غیب الهی نبود رهبرمان شهید می‌شد، شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یارش، ترور رئیس زندان اوین، فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، ترور آیت‌الله صدوقی نماینده امام راحل و امام جمعه یزد، شلیک موشک به ناو مسافربری ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ مسافر آن، اینها نمونه‌ای از جنایات آمریکا فقط در این هفته حقوق بشر است، هفته‌ای که نشان می‌دهد آمریکا بر ضد حقوق بشر عمل می‌کند.

امام جمعه صباشهر با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: معتاد، مواد مخدر، متجاهر، مافیا و سوداگران مرگ، شبکه توزیع مواد و موارد مشابه در شهر ما نیاز به توضیح ندارد، باید تبعات منفی این موضوعات مهم بررسی شود، دشمن با مواد مخدر کاری کرده و ضربه‌ای زده که حقیقتاً آن طرفش ناپیداست.

حجة‌الاسلام والمسلمین زرینه در ادامه به موضوع تجمع نوجوانان در شیراز اشاره کرده و گفت: سرود سلام فرمانده، سرود با اخلاصی است که در دنیای اسلام به نمایش درآمد و از نیجریه تا سوریه اجرا شد و با این بازی‌های بچگانه به حاشیه نمی‌رود.

وی افزود: هفته قوه قضائیه را خدمت همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی کشور تبریک می‌گوییم و امیدواریم با تلاش‌های این عزیزان، به دستگاه قضایی کارآمد و تراز نظام اسلامی برسیم.

خطیب جمعه صباشهر با اشاره به آمد‌ورفت‌های سران کشورهای مختلف به ایران گفت: حضور سران کشورها در ایران بسیار موثر است و می‌تواند در اقتصاد و سیاست تاثیر بگذارد، اما در مورد گرانی‌ها باید فکری بشود. حتی مراجع عظام تقلید هم در مورد گرانی انتقادات و بیاناتی داشتند. عوامل خارجی و داخلی گرانی‌ها اعم از تحریم، تبعات ویروس منحوس کرونا، برنامه‌های دشمن برای براندازی نظام اقتصادی کشور باید بررسی شود.

ساختار معیوب اقتصاد کشور باید اصلاح شود تا دیگر فاصله طبقاتی و ظهور افرادی مانند شهرام جزایری و بابک زنجانی نداشته باشیم. برنامه‌های نادرست اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های غلط در گذشته، نبود نظارت، جولان مافیای اقتصاد و گردن کلفت‌ها، دانه درشت‌ها، عوامل نفوذی و پیاده نظام دشمن از دیگر عوامل اقتصاد مریض کشور هستند. در این شرایط باید منتظر کار تیم جراحی اقتصادی دولت سیزدهم باشیم و آرزوی موفقیت برای این دولتمردان داشته باشیم و همراهی کنیم.

اما باید بدنه دولت و وعده‌های همه دولتمردان عملی بشود، تمام وعده‌هایتان در گوش مردم است و مردم معترض‌اند، باید همه شرایط را بررسی می‌کردید و بعد دست به حذف ارز ترجیحی می‌زدید تا اقشار مردم به‌ویژه نیازمندان آسیب نبینند، حتی تعدادی از نمایندگان و کارشناسان اقتصادی نسبت به این تصمیمات عجولانه، انتقاد داشتند.

وی با اشاره به موسم حج، برای همه زائرین مکه و مدینه آرزوی قبولی زیارت، اعمال و طاعات داشت و فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت جواد(ع) را تسلیت گفت.

پایان‌بخش خطبه‌ها، دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت امام مهدی(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.