اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر| افزایش سرانه های آموزشی با ساخت 3 مدرسه

صباشهر میزبان معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بود.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر| افزایش سرانه های آموزشی با ساخت 3 مدرسه

به گزارش شجرنیوز از شهریار، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به همراه معاونین و مدیرکل نوسازی استان تهران و همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار روز پنجشنبه 29 دی ماه سال جاری با حضور در شهر صباشهر ضمن بازدید از سطح شهر و موقعیت جغرافیایی مدارس در جلسه ای به میزبانی شهرداری این شهر از آخرین وضعیت مدارس صباشهر مطلع شدند.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر

معاون وزیر: اگر شهری آباد می خواهید، باید به مدارس توجه کنید

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در جمع مسئولان مدیریت شهری صباشهر گفت: آبادانی شهر و رفاه شهروندان در زمینه ها و ابعاد مختلف نیازمند توجه مدیران و تصمیم گیران به وضعیت مدارس است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ضمن ابراز رضایت از اهتمام شهردار و شورای شهر صباشهر به حل مسائل موجود در حوزه احداث و نوسازی مدارس افزود: مطابق گزارش های دریافتی از فعالیت های صورت گرفته برای تاسیس و بازسازی مدارس از جمله اهدای زمین، تسهیل در تغییر کاربری و… در این شهر باعث خرسندی است که مجموعه مدیریت شهری صباشهر دغدغه و اهتمام لازم را نسبت به این موضوع دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت و سرانه های آموزشی در صباشهر گفت: باتوجه به مسائل متعدد مناطق این چنینی اعم از رشد جمعیت، مهاجر پذیری و تغییر بافت جمعیتی از یک سو باعث شده است تا بار مضاعفی بر زیرساخت های موجود وارد شود و از سوی دیگر اقدامات توسعه ای را با مشکلات و کندی مواجه نماید.

خان محمدی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی سران قوا مبنی بر تشکیل هیات هفت نفره با اختیارات ویژه درخصوص واگذاری و مولدسازی دارایی های دولت گفت: براساس این مصوبه تا دوسال قوانین و مقررات مغایر موقوف الاجرا هستند و به این شکل موانع موجود در ارزش گذاری، صدور مجوز و واگذاری رفع خواهد شد. همچنین براساس این مصوبه شرایط ویژه ای برای ارتقای املاک مازاد بوجود آمده است و باید از این فرصت برای فروش املاک غیرکاربردی در راستای احداث و تکمیل پروژه ها و مدارس نیمه تمام بهره برد.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر

رئیس اداره آموزش و پرورش شهریار: 1000 دانش آموز صباشهری در یک شیفت مدرسه در حال تحصیل اند

در ادامه این جلسه نوروزی ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار نیز با اشاره به تراکم بالای دانش آموزی در سطح مدارس صباشهر گفت: صباشهر با حدود 12 هزار دانش آموز در سی و هفت مدرسه به لحاظ تراکم دانش آموزی بالاتر از میانگین استاندارد قرار دارد. به گونه ای که در یک شیفت از مدرسه ای در شهرک مصطفی خمینی بالغ بر 1000 دانش آموز مشغول تحصیل می باشند.

نوروزی با تاکید بر ضرورت کاهش این حجم از تراکم در مدارس صباشهر افزود: مصوبه ای در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز به منظور احداث مدرسه ای در شهرک مصطفی خمینی اختصاص یافت و با تعاملی که با شورا و شهرداری صورت گرفت زمینی برای این موضوع لحاظ گردید که بزودی فرایند ساخت مدرسه در این نقطه از شهر آغاز خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان اتباع در مدارس گفت: حدود 20 درصد از دانش آموزان مدارس صباشهر را اتباع تشکیل می دهند که بر همین اساس با توافق انجام شده با کمیساری عالی پناهندگان مدرسه ای در شهرک مهندسین درحال ساخت می باشد که با افتتاح این مدرسه شاهد کاهش تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس خواهیم بود.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر

رئیس شورای شهر صباشهر: بزودی شاهد افزایش تعداد مدارس و کلاس های درس در صباشهر خواهیم بود

حمید حسنی رئیس شورای اسلامی صباشهر نیز در این جلسه با اشاره به وجود نخبگان دانش آموزی، دانشجویی و رتبه های برتر علمی در صباشهر بر اهمیت تاسیس و نوسازی مدارس و ایجاد فضای مطلوب برای آموزش و یادگیری تاکید نمود و افزود: پیرو مصوبات شورای اسلامی درخصوص افزایش سرانه های آموزشی، تعامل و هم افزایی مناسبی با آموزش و پرورش صورت پذیرفته است و با واگذاری زمین جهت احداث مدارس در شهرک مصطفی خمینی و اسلام آباد بزودی شاهد افزایش تعداد کلاس های درس در این مناطق خواهیم بود.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در صباشهر

شهردار صباشهر: حضور مسئولین عالی رتبه کشوری در صباشهر نویدبخش تحولات ارزشمند در این شهر است

علی ملکی شهردار صباشهر نیز ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهر بویژه شرایط مدارس، حضور مسئولین کشوری در سطح معاون وزیر در شهر صباشهر را بی سابقه خواند و این موضوع را نویدبخش تحولات ارزشمندی در این شهر دانست.

شهردار صباشهر موضوع افزایش سرانه های آموزشی و بهسازی مدارس را یکی از اولویت های کاری خود خواند و افزود: بهبود سرانه های آموزشی از اصلی ترین اولویت های ما در حوزه آموزش و پرورش است زیرا در این باره به شدت با کمبود فضا روبرو هستیم که این موضوع با تاکیدات اعضای محترم شورای شهر مبنی بر ساخت مدرسه در بخش های مختلف شهر پیگیری می شود.

 

خبرنگار: حامدکریمی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.