اخبار شهرستان ورامیناخبارخبر مهمدر استان

حفاران غیرمجاز در ورامین دستگیر شدند

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: با تلاش عوامل یگان حفاظت این دفتر هفت نفر که در جستجوی گنج اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، در روستای خاوه از توابع بخش جوادآباد ورامین دستگیر شدند.

حفاران غیرمجاز در ورامین دستگیر شدند

به گزارش شجرنیوز از ورامین، محمدرضا تاجیک رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی فعالیت مشکوک و انجام حفاری غیر مجاز در منزلی مسکونی و قدیمی واقع در روستای خاوه جوادآباد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار دفتر میراث فرهنگی و یگان حفاظت میراث فرهنگی ورامین قرار گرفت.

وی افزود: باهماهنگی به عمل آمده با عوامل انتظامی و مقام قضایی، محل اعلام شده شناسایی و با ورود به محل هفت نفر از عامل حفاری غیرمجاز دستگیر و به همراه سایر ابزارآلات حفاری از جمله دستگاه فلزیاب و لب تاپ به مراجع قانونی تحویل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از دستگیری این افراد، با همکاری نیروی یگان حفاظت، کارشناسان ارشد اداره میراث فرهنگی در محل مورد نظر حضور یافته و پس از بررسی های لازم، اقدام حفاران مذکور به‌ عنوان حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اموال تاریخی تشخیص داده شد.

تاجیک اضافه کرد: طی یکماه گذشته، این سومین گروه از حفاران غیرمجاز هستند که در بخش جوادآباد دستگیر شدند.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین ادامه داد: با توجه به گستردگی آثار تاریخی در مناطق مختلف شهرستان ورامین و کمبود نیروی حفاظت، دهیاران بخش‌های مرکزی و جوادآباد به عنوان حافظان میراث فرهنگی با این دفتر همکاری مستقیم داشته و هر گونه فعالیت مشکوک را گزارش می‌دهند که این امر منجر به کشف حفاری‌های غیرمجاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.