آموزشاخبارجامعهخبر مهم

حق وردی: مطالب کتب درسی کاربردی و روزآمد نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالب کتب درسی روزآمد نیست، گفت: مطالب کتاب های درسی باید به گونه ای باشد که دانش آموز با طیب خاطر به سمت آنها برود و علاقه داشته باشد.

حق وردی: مطالب کتب درسی کاربردی و روزآمد نیست

حسین حق وردی نماینده حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت تغییر محتوای کتب درسی با توجه به تاکید رهبری انقلاب گفت: این موضوع راهکار درازمدت می طلبد، چراکه کارشناسان نظرشان این بود که حجم کتاب های درسی زیاد است و هم خیلی از مطالبی که در برخی از کتاب های درسی وجود دارد به درد امروز دانش آموزان نمی خورد و مشکلی از مشکلات روز جامعه را برای آنها و آینده شان برطرف نمی کند.

نماینده شهریار افزود: به قول امروزی ها مطالب کتب درسی کاربردی و روزآمد نیست، اما قطعا راهبرد درازمدتی می طلبد و این تغییر باید به تدریج صورت گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حجم کتب درسی در بعضی از کتاب ها نیز باید کمتر شود، گفت: همچنین مطالب کتاب ها باید به گونه ای باشد که دانش آموز با طیب خاطر به سمت آنها برود و علاقه داشته باشد.

حق وردی خاطرنشان کرد: مطالب کتب درسی باید اقناعی باشد، مخصوصا با تغییراتی که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیوه برگزاری کنکور اعمال می شود و معدل دبیرستان خیلی تعیین کننده می شود، قطعا کتاب ها باید از حافظه محوری به سمت تعمیق یادگیری حرکت کند یعنی مطالب کتاب ها طوری باشد که برای دانش آموز جذاب بوده و آنها را به سمت یادگیری عمقی بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه اینها مواردی است که حتما باید به آنها توجه شود، یادآور شد: جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه برای بررسی مسائل آموزش و پرورش داشتیم که بحث تغییر محتوای کتاب های درسی نیز مطرح و اعلام شد که راهبرد درازمدتی در این رابطه شروع شده و این موضوع که باید در درازمدت و به تدریج این اتفاق بیفتد مورد تاکید قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.