علم و دانشاخبارفناوری

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!

در حالی که مردان ممکن است بر اکثر مشاغل چه از نظر فیزیکی و چه از نظر مالی تسلط داشته باشند، یک شغل وجود دارد که زنان در آن علامت قابل توجهی از خود به جای گذاشته اند:نویسندگی.

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!

به گزارش شجرنیوز، تعداد زیادی از نویسندگان زن وجود دارند که به لطف داستان هایی که ساخته اند اگر نگوییم میلیاردر شده اند، میلیونر شده اند. آنها همه ژانرها را شامل می شوند، از کتاب های کودکان، رمان های نوجوانان، رمان های عاشقانه و داستان های معمایی.

از عاشقانه های ویکتوریایی گرفته تا دنیای خون آشام ها، آنها مخاطبان را با اسرار پر از تعلیق و سه گانه های اعتیادآور خود جذب کرده اند. به لطف داستان‌های شگفت‌انگیزی که این نویسندگان زن نوشتند، ثروت زیادی به دست آورده‌اند و حتی برخی از آنها تاریخ ساز شدند. به عنوان مثال، جی کی رولینگ اولین میلیاردر نویسنده جهان شد.

برخی از این نویسندگان زن چندی پیش، مانند زمانی که ورونیکا راث نوشت، ثروت خود را به دست آوردندDivergent یا استفنی مایر Twilight را نوشته است. دیگران در اوایل قرن بیستم میلیونرهای خودساخته بودند، مانند زمانی که “انید بلیتون” شروع به انتشار کتاب های پربار کودکان خود در دهه 1930 کرد.

برخی از آنها با پرترجمه‌ترین نویسندگان تاریخ را ساخته‌اند، و برخی دیگر بیش از 300 کتاب نوشته‌اند و نشان می‌دهند که هرگز برای یک طرح جدید ضرر نمی‌کنند. ثروتمندترین نویسندگان زن تمام دوران پیش رو هستند. هر یک از آنها به وضوح برای ثروت خود سخت تلاش کردند.

جی کی رولینگ؛تخیلی نان آور

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

بر اساس گزارش فوربس ، جی کی رولینگ پس از جیمز پترسون، دومین نویسنده پردرآمد جهان است. در یک زمان شایعه شده بود که دارایی خالص او به 1 میلیارد دلار می رسد و او اولین نویسنده ای است که به این نقطه عطف رسیده است. امروز، او حداقل 670 میلیون دلار ارزش دارد . رولینگ بدیهی است که از مجموعه هری پاتر خود ثروت زیادی به دست آورده است، اما کتاب ها دیگر منبع اصلی درآمد او نیستند. در عوض، بیشتر جریان نقدی او از سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با هری پاتر ، مانند دنیای جادوگران در استودیو یونیورسال، و نمایشنامه هری پاتر برادوی، هری پاتر و کودک نفرین شده، می‌آید .

دانیل استیل؛ عاشقانه های درآمدزا

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

دانیل استیل در حال حاضر دارایی خالص 385 میلیون دلاری دارد. استیل که بیشتر به خاطر رمان های عاشقانه اش شناخته می شود، اولین دست نوشته خود را در 28 سالگی پس از طلاق از همسر اولش، کلود-اریک لازارد، منتشر کرد. طبق گزارش فوربس ، او پرفروش‌ترین نویسنده زنده جهان است که بیش از 800 میلیون نسخه از کتاب‌هایش فروخته است. استیل بیش از 170 کتاب در طول زندگی حرفه‌ای خود که چهار دهه طول کشیده است منتشر کرده است، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چگونه او به مقام میلیونر شدن چشمگیر خود رسیده است.

نورا رابرتز؛ملکه عاشقانه ها

نورا رابرتز ملکه رمان های عاشقانه است و ثروت خالص این نویسنده 400 میلیون دلار برآورد شده است. او کار خود را در اواخر دهه 1970 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 230 کتاب نوشته است. او علاقه زیادی به نوشتن سه گانه، رمان های جنایی و رمان های عاشقانه فانتزی دارد و معمولاً سالی چهار یا بیشتر کتاب منتشر می کند. او نه تنها هر فصل کتاب می‌نویسد، بلکه 11 رمان او برای تلویزیون اقتباس شده است که تنها به افزایش دارایی خالص او کمک کرد.

استفانی مایر؛تخیلی عاشقانه

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

استفنی مایر نویسنده مجموعه فیلم‌های گرگ و میش است و سریال خون‌آشام او ۱۲۰ میلیون دلار ثروت خالص برای او به ارمغان آورده است. او هرگز قبل از گرگ و میش  کتابی منتشر نکرد و این کار را در 29 سالگی بر اساس رویایی که دیده بود انجام داد. نه تنها هر یک از کتاب‌های او پرفروش‌ترین بودند، بلکه این مجموعه پس از آن به یک فرنچایز سینمایی با بازی کریستن استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر تبدیل شد. این سریال در سراسر جهان بیش از 3.3 میلیارد دلار فروش داشته است.

مک کنزی اسکات؛ نویسنده ای کارکشته اما…

مکنزی اسکات چهارمین زن ثروتمند جهان است، و با وجود اینکه نویسنده ای کارکشته و فارغ التحصیل پرینستون است، پس از طلاق از همسر سابقش، جف بزوس، رتبه میلیاردی خود را به دست آورد. برای کسانی که نیاز به تجدید نظر دارند، بزوس موسس آمازون است. آنها از سال 1993 تا 2019 ازدواج کردند، به این معنی که قبل از اینکه بزوس شرکت خود را راه اندازی کند، با هم ازدواج کردند. تسویه حساب مک کنزی 38 میلیارد دلار بود که او را به بیست و دومین فرد ثروتمند جهان در آن سال تبدیل کرد. یک ماه پس از دریافت تسویه حساب، مک‌کنزی تعهد بیل گیتس را امضا کرد که حداقل نیمی از ثروت او را به امور خیریه اختصاص می‌دهد.

جَنت ایوانوویچ؛ تبدیل عاشقانه ها به معمایی

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

جنت ایوانوویچ دارای ثروت خالص ۸۰ میلیون دلاری است که او را نوزدهمین نویسنده ثروتمند جهان می کند. ایوانوویچ کار خود را با نوشتن رمان‌های عاشقانه کوتاه با نام استفی هال آغاز کرد، در حالی که یک مادر خانه‌نشین بود، اما این کتاب‌ها چیزی نبودند که او را به شهرت رساندند. در عوض، زمانی که چرخ دنده را از عاشقانه به معمایی تغییر داد و سریال استفانی آلو خود را نوشت، به رسمیت شناخته شد. آلو یک خریدار لباس زیر زنانه بود که تبدیل به شکارچی فضل شد و پس از از دست دادن شغل خود، تغییر شغلی غیرمنتظره‌ای را برای گذران زندگی انجام داد. هر یک از ۱۹ رمان استفانی آلو او در صدر فهرست های مختلف پرفروش قرار گرفت.

ال جیمز؛داستان هایی نه چندان فاخر

ال جیمز نویسنده سریال 50 Shades of Grey است و دارایی خالص آن 95 میلیون دلار برآورد شده است. جیمز هرگز فکر نمی کرد سریال او چنین ثروت هنگفتی را برای او به ارمغان بیاورد. مجموعه‌های steamy او ابتدا به عنوان یک فن تخیلی آنلاین شروع شد و ادای احترامی به سریال Twilight بود. سه گانه کتاب 50 Shades در نهایت تبدیل به یک فرنچایز فیلم باکس آفیس شد که به شروع حرفه بازیگران داکوتا جانسون و جیمی دورنان کمک کرد.

جکی کالینز؛ثروتمندی درگذشته

 

جکی کالینز، که در سال 2015 درگذشت، یک نویسنده بریتانیایی تحسین شده بین المللی با دارایی خالص تخمینی 180 میلیون دلار بود. او بیشتر به خاطر رمان‌های عاشقانه‌اش شهرت داشت و در طول زندگی حرفه‌ای‌اش 32 رمان نوشت که همگی در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفتند. کتاب های او بیش از 500 میلیون نسخه در سطح بین المللی فروخته و به 40 زبان ترجمه شده است. او همچنین از یک خانواده مشهور می آید – خواهرش جوآن کالینز است.

ورونیکا راث؛ جوان و ثروتمند

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

ورونیکا راث یکی از جوانترین زنان این لیست است و در اوایل کار خود به شهرت رسیده است. ثروت خالص این نویسنده 32 ساله 30 میلیون دلار تخمین زده می شود و بیشتر به خاطر رمان های پرفروش نیویورک تایمزش به نام های واگرا و شورشی شناخته می شود. آنها اولین کتاب هایی بودند که او تا به حال نوشته بود. این کتاب‌های دیستوپیایی نه تنها بسیار محبوب بودند، بلکه در نهایت به فرنچایز فیلم محبوب تبدیل شدند که در آن بازیگرانی مانند شایلین وودلی، زوئی کراویتز و کیت وینسلت در آن حضور داشتند.

اولیویا هریسون؛ راوی همسر

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

اولیویا هریسون نویسنده مکزیکی بریتانیایی است و دارایی خالص او 300 میلیون دلار است. او بیوه گیتاریست مشهور گروه بیتلز، جورج هریسون است. هنگامی که در سال 2011 از دنیا رفت، هریسون چندین بیوگرافی از همسر فقیدش را نوشت، از جمله جورج هریسون: زندگی در دنیای مادی در سال 2011 و هنگامی که ما خوب بودیم در سال 2006.

اما نوشتن تنها استعدادی نیست که هریسون دارد. او همچنین در سال 2011 مستند مارتین اسکورسیزی  جورج هریسون: زندگی در دنیای مادی را تهیه کرد که دو جایزه در جوایز امی در سال 2012 برنده شد.

سوزان کالینز؛ سه گانه ای درآمد زا

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

سوزان کالینز، رمان نویس و نویسنده تلویزیونی، دارایی خالص ۸۰ میلیون دلاری تخمین زده شده است.  او بیشتر به خاطر نوشتن سریال محبوب بزرگسالان جوان، The Hunger Games ، که شامل سه کتاب بود: The Hunger Games ، Catching Fire و Mockingjay شناخته شده است. این سه گانه پس از آن به یک فرنچایز فیلم پرفروش باکس آفیس تبدیل شد که جنیفر لارنس، لیام همسورث، وودی هارلسون و الیزابت بنکس و بسیاری دیگر در آن بازی کردند. این چهار فیلم بیش از 694 میلیون دلار در سطح جهانی به دست آوردند و کالینز را به موفقیتی بزرگ تبدیل کردند.

باربارا تیلور برادفورد؛ پیشکسوتی موفق

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

باربارا تیلور بردفورد دارای ثروت خالص 300 میلیون دلار است و 35 رمان نوشته و 92 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. او اولین رمان خود را در سال 1979 منتشر کرد و تا به امروز موفق ترین اثر او بوده است. رمان او در سال 1979، زن از مواد، به یکی از ده رمان پرفروش تمام دوران تبدیل شد و جایگاه او را در تاریخ تثبیت کرد. بیش از ده کتاب او نیز در مینی سریال ها و فیلم های تلویزیونی اقتباس شده است که بر ثروت او افزوده است.

رولند پلیزنت؛ از ناکامی درخرید هدیه تا نویسندگی

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

Pleasant Rowland دارای ارزش خالص تخمینی 325 میلیون دلار است و بیشتر برای ایجاد برند American Girl شناخته شده است. رولند ابتدا حرفه نویسندگی خود را به عنوان یک نویسنده موفق کتاب درسی آغاز کرد و زمانی که نتوانست هیچ عروسک آرزویی برای هدیه به خواهرزاده هایش پیدا کند، به نویسنده کتاب های کودکان تبدیل شد. او با استفاده از حق امتیاز کتاب های درسی خود، شرکت عروسک آمریکایی دختر را راه اندازی کرد و کتاب هایی را برای همراهی عروسک ها نوشت. رولند در سال 1998 شرکت را به قیمت 700 میلیون دلار به ماتل فروخت و او را به یکی از ثروتمندترین زنان خودساخته در جهان تبدیل کرد.

آن ام. مارتین؛شهرت با داستان بزرگسالان

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

ثروت خالص آن ام. مارتین 176 میلیون دلار تخمین زده می شود و او بیشتر به خاطر مجموعه داستانی بزرگسالان جوانش، The Babysitter’s Club شناخته می شود. اولین کتاب او در سال 1987 منتشر شد و آخرین کتاب در سال 2000 منتشر شد. مارتین 36 رمان اول این مجموعه را نوشت، اما بقیه رمان‌ها توسط نویسندگان ارواح محبوب نوشته شده‌اند. این سریال بیش از 176 میلیون نسخه فروخت و چندین بار به نمایش های تلویزیونی و فیلم های سینمایی تبدیل شده است. آخرین راه اندازی مجدد در سال 2020، به عنوان یک سریال در نتفلیکس بود.

الیزابت بدینتر؛فمنیست مشهور

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

الیزابت بادینتر فیلسوف، نویسنده و مورخ فرانسوی دارای ثروت خالص 1.3 میلیارد دلاری است. او بیشتر به خاطر آثار فمینیستی‌اش شناخته می‌شود و زمانی به‌عنوان «تأثیرگذارترین روشنفکر فرانسه» نام‌گذاری شد. با این حال، وضعیت میلیاردر او به خاطر کتاب‌هایش نیست، بلکه از میراث خانوادگی‌اش است. شرکت Publicis Groupe که میلیاردها دلار ارزش دارد.بادینتر 19 میلیون سهم را به ارث برد و او را به یکی از ثروتمندترین نویسندگان (و زنان) در جهان تبدیل کرد.

آگاتا کریستی؛جنایی نویس متبحر

خانمی که با یه خودکار از کارخونه دارها بیشتر پول درمیاره!!

ارزش خالص آگاتا کریستی که در سال 1976 درگذشت، 600 میلیون دلار برآورد شده بود. او 66 رمان جنایی معمایی و 14 جلد داستان کوتاه نوشت که همگی بیش از 2 میلیارد نسخه فروخت. او همچنین با کتاب هایش که به 103 زبان منتشر شده است، بیش از شکسپیر بیشترین ترجمه را در تاریخ دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.