اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

خشت‌گذاری مدرسه ۱۲ کلاسه در کهریزک

مدرسه ۱۲ کلاسه در کهریزک با مشارکت کمیساریای پناهندگان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان خشت گذاری شد.

خشت‌گذاری مدرسه ۱۲ کلاسه در کهریزک

به گزارش شجرنیوز از ری، آیین خشت‌گذاری آموزشگاه حضرت سیدالشهدا(ع) کهریزک با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مسئولان شهرستانی و محلی و خیران به همت بخشداری کهریزک و کمیساریای پناهندگان برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این مراسم اظهار کرد: تعلیم و تعلم در سراسر جمهوری اسلامی ایران در جریان است و اکنون خدمات آموزش و پرورش در محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیز ارائه می‌شود.

وی گفت: اینکه نقطه‌ای به علت دور افتاده بودن از خدمات آموزش و پرورش محروم باشد و پرچم خدمات جمهوری اسلامی در آن به اهتزاز در نیاید، در سیاست و خط مشی کشور نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: مبنای تعلیم و تعلم در کشور، سند تحول آموزش و پرورش است که مبتنی بر رویکردهای تربیتی، اقتضائات دوران، نگاه‌های کلان جمهوری اسلامی و نیازهای روز جامعه طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

بهرامی بیان کرد: برای برخورداری از نظام منسجم در فرآیند تعلیم و تربیت، ساحت‌های ۶ گانه‌ای تعریف شده که آموزش صحیح، از جمله آن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابزارها و راهکارهای توسعه خدمات آموزشی و جلب مشارکت مردمی، ساخت مدارس است که در آن نقش مردم با عنوان خیران مدرسه ساز پررنگ و برجسته محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: عملیات عمرانی این مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر کهریزک که هدف آن ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان اتباع است، تا مهر سال ۱۴۰۲ لازم است تا تکمیل شود.

حمید زمانی، فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه هیچ عبادتگاهی زیباتر از مدرسه نیست، اظهار کرد: این مدرسه در بهترین نقطه، مرغوب‌ترین زمین و با کیفیت و مقاوم ساخته می‌شود و باید با سرعت و بدون وقفه عملیات عمرانی آن پیش برود.

وی گفت: باید برای ساخت این مدرسه و آماده سازی آن برای بهره‌برداری در آغاز سال تحصیلی آتی به شکل جهادی عمل کرد و دست در دست هم کارها را پیش برد.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: هر مانعی که در برابر ساخت این مدارس بود، به سرعت گزارش شود تا با پیگیری و کار جهادی عملیات عمرانی آن بدون توقف جلو برود و در زمان بندی معین، بهره برداری شود.

اختصاص زمین ۱۰۴ میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه

امین بابایی، بخشدار کهریزک نیز در این مراسم با اشاره به زمین اختصاص یافته برای احداث این مدرسه اظهار کرد: ۲ قطعه زمین یک هزار و ۵۰۰ مترمربعی از مجموع اراضی کارکنان بخشداری کهریزک برای ساخت این مدرسه اختصاص یافته که ارزش آن به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه احداث این مدرسه بر اساس طرح جامع توسعه شهر کهریزک و افزایش سرانه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان انجام می شود، افزود: جمعیت دانش آموزی بخش کهریزک بیش از ۳۳ هزار نفر است که ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر آنان معادل ۴۰ درصد اتباع هستند و از سرانه‌های آموزشی این بخش بهره می‌برند.

بخشدار کهریزک تصریح کرد: با وجود بهره‌گیری اتباع ساکن این شهرستان از خدمات دولتی از جمله آموزش و پرورش و دیگر خدمات در شرایطی که از آنان هیچ مالیات و عوارضی دریافت نمی‌شود، جمعیت اتباع در تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لحاظ نمی‌شود.

بابایی ادامه داد: ساختار مدیریت و برنامه‌ریزی، نگاهی به این جمعیت بهره‌بردار از خدمات دولتی ندارد، در حالی که مسئولان بخش و شهرستان باید به آنان خدماتی هم‌وزن شهروندان ایرانی ارائه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.