اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

دادستان ری: شعبه ویژه‌ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به دادسرای ری اختصاص یافت

دادستان شهرستان ری با اشاره به پلمب داروخانه‌‌ای در شهرری به دلیل کشف حجاب، گفت: مطابق ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، شعبه ویژه‌ای در دادسرای شهرستان ری برای رسیدگی به موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اختصاص یافت.

به گزارش شجرنیوز از ری، محمدمهدی رحیمی دادستان این شهرستان با اشاره به پلمب داروخانه‌ای در شهرری به دلیل کشف حجاب عامدانه متصدی، اظهار کرد: طی روزهای اخیر گزارشی در خصوص کشف حجاب در یکی از داروخانه‌های شهرری و اقدام یکی از شهروندان مومن و انقلابی در نهی از منکرِ به‌وقوع پیوسته و برخورد ناشایست عوامل داروخانه مذکور با آمر به معروف اعلام شد.

وی با بیان اینکه سریعاً طی دستوری به فرماندهی انتظامی شهرستان ری نسبت به حضور در محل و پلمب مکان مذکور اقدام شد، گفت: دستور مذکور در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و متعاقب به قانون مصوب سال ۱۳۹۴ صورت پذیرفته است.

رحیمی تصریح کرد: این دادستانی ضمن اعلام حمایت کامل از تمامی آمران به معروف و ناهیان از منکر که مطابق قوانین و مقررات مصوب و در راستای قانون به ادای این فریضه مهم می‌پردازند، مطابق ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه‌ای را برای حمایت از آنها اختصاص داده است.

تعیین حبس و جزای نقدی برای مزاحمان آمران به معروف

دادستان شهرستان ری افزود: وفق ماده ۹ قانون مذکور هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی حق ندارد در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است، علاوه بر مجازات مقرر موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه ۷ می شود.

وی در ادامه بیان کرد: اغتشاشات و حوادث امسال نقاط مثبت و منفی مختلفی داشت مهمترین نکته مثبت آن احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که مدتی کمرنگ شده بود که مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با اقدام به این فریضه مهم در ماه‌های اخیر اهتمام خود را به آن نشان دادند.

رحیمی در پایان تاکید کرد: در نهایت این دادستانی طی دستوری به ضابطان تحت امر خود اعلام می‌کند نسبت به ارائه خدمات حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشاهده این اقدامات در سطح شهرستان مطابق قانون صدر الذکر عمل کنند.

به گزارش شجرنیوز، داروخانه‌ای در شهرری به دلیل کشف حجاب عامدانه متصدی داروخانه و برخورد نامناسب با آمربه معروف، در روز دوم اسفندماه جاری با دستور قضایی و توسط نیروی انتظامی پلمب شد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.