آموزشاخبارجامعه

دانشگاه الزهرا میزبان رییس جمهور بود

دانشگاه الزهرا (س) امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی میزبان رییس جمهور بود و دانشجویان در فضایی دوستانه خواستار حمایت و پشتیبانی آیت الله رئیسی برای ایجاد محیطی آرام جهت پرداختن به فعالیت‌های علمی شدند.

دانشگاه الزهرا میزبان رییس جمهور بود

به گزارش شجرنیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی صبح امروز (شنبه ۱۶ مهرماه) با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، فریده حق‌بین سرپرست دانشگاه الزهرا (س)، اعضای شورای معاونان و مسوولان وزارت علوم و جمعی از اساتید و روسای دانشگاه های تهران و نودانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حق‌بین سرپرست دانشگاه الزهرا (س) ضمن خیر مقدم به حاضرین به ویژه رییس جمهور و وزیر علوم و آرزوی موفقیت و پیمودن گام های پیشرفت از سوی دانشجویان جدیدالورود، ظرفیت‌های علمی دانشجویان در دانشگاه الزهرا (س) را تشریح کرد.

وزیر علوم نیز در این مراسم ضمن پاسداشت آغاز بهار علم و دانش گفت: ۶۰ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند و حضور قابل ملاحظه بانوان در آموزش عالی به خاطر شرایطی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرده است. باید قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را که برخاسته از خون هزاران شهید است، بدانیم.

زلفی گل با تاکید بر تلاش و پشتکار دختران دانشجو برای موفقیت در مسیر کسب علم اظهار داشت: خداوند به هر انسانی استعدادهای خاصی عطا کرده است و هر کسی باید بکوشد استعداد و ظرفیت ویژه مختص خود را شناسایی کند و از آن برای دست یافتن به موفقیت‌های خود استفاده کند.

رییس جمهور هم در این مراسم با تبریک به دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: شما همه همت و تلاش خود را وقف تحقیق و پژوهش کنید، دولت نیز همه تلاش خود را برای تمهید لوازم و امکانات لازم برای شما به کار خواهد گرفت.

آیت الله رئیسی رفع دغدغه اشتغال برای دختران و پسران دانشجو را از تکالیف دولت دانست و گفت: دولت دانشگاه را اتاق اندیشه‌ورزی خود می‌داند و انتظار دارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی با اندیشه‌ها و ابتکارات نو به یاری دولت بشتابند.

 

دانشگاه الزهرا امروز میزبان رییس جمهور بود

 

درخواست دانشجویان از آیت الله رئیسی

فریده حق بین سرپرست دانشگاه الزهرا ( س) در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درمورد برگزاری این مراسم گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی در این دانشگاه صبح امروز با حضور رییس جمهور با استقبال بسیار خوب دانشجویان برگزار شد.

وی با بیان این که شرکت کنندگان در این مراسم نودانشجویان دانشگاه الزهرا (س) بودند، اظهار داشت: آنها در این مراسم از آیت الله رئیسی درخواست کردند که از آنها حمایت کنند تا بتوانند به خوبی کار علمی انجام دهند.

سرپرست دانشگاه الزهرا (س) یادآور شد: مراسم آغاز سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشگاه ها ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح امروز با تشویق دانشجویان آغاز شد و در هنگام سخنرانی رییس جمهور هرجمله با استقبال شرکت کنندگان همراه بود.
حق بین درخصوص برخی فضاسازی ها که ساعاتی پس از پایان مراسم ازسوی تعداد اندکی از دانشجویان در محیط دانشگاه ایجاد شد، گفت: تا زمانی که رییس جمهور در دانشگاه حضور داشت ، مراسم به خوبی برگزار شد و اتفاق خاصی نیفتاد.

وی تاکید کرد: مطالبه دانشجویان این حرف هایی که برخی می زنند، نیست. آنها خواستار فضایی آرام برای انجام کار علمی و تحقیقاتی هستند.

 

دانشگاه الزهرا امروز میزبان رییس جمهور بود

 

سرپرست دانشگاه الزهرا (س)  درباره تجمع شماری از دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در پایان این مراسم اظهار داشت: آیت الله رئیسی پس از سخنرانی و گرفتن عکس یادگاری با نودانشجویان در ساعت ۱۱ صبح از دانشگاه خارج شد.

حق بین ادامه داد: پس از خروج رییس جمهور حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شماری از دانشجویان بین ۱۵ تا ۱۷ نفر با تحریک برخی عوامل بیرونی در محوطه دانشگاه شعارهایی سردادند. اتفاق خاصی رخ نداد که درمورد آن صحبت کنیم.

وی به رسانه ها توصیه کرد که از کنار این حاشیه ها عبور کنند چراکه این اتفاقات همانند شمعی می ماند که به آخر حیاتش رسیده است.

سرپرست دانشگاه الزهرا (س) همچنین به دانشجویان توصیه کرد که قدر و منزلت این روزها را بدانند چراکه روزانه برای برگزاری کلاس های دانشگاه، میلیاردها تومان از بیت المال هزینه می شود.

سرپرست دانشگاه الزهرا (س) گفت: به استادان دانشگاه تاکید شده است که کلاس ها حتی با حضور یک نفر هم به صورت حضوری تشکیل شود، البته کلاس ها مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.