اخبار شهرستان دماونداخبارخبر مهمدر استان

دستگیری۲ گروه شکارچی غیرمجاز در دماوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اعلام کرد: در هفته جاری در ۲ عملیات مشترک یگان حفاظت این اداره و ماموران انتظامی شهرستان ۲ گروه شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

دستگیری۲ گروه شکارچی غیرمجاز در دماوند

به گزارش شجرنیوز از دماوند، نقی میرزاکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در این راستا ۲ قبضه سلاح شکاری به همراه فشنگ مربوطه و سایر ادوات و همچنین قسمتی از لاشه یک راس قوچ وحشی و لاشه ۲ راس گراز وحشی از شکارچیان کشف و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع محترم قضایی معرفی می شوند.

این مسئول از مردم طبیعت دوست و حامی محیط زیست شهرستان دماوند خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی و شکار و صید مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ یا شماره ۷۶۳۴۳۷۳۸ این اداره اطلاع دهند.

میرزاکریمی اظهار داشت: سرشماری حیات وحش در شهرستان دماوند به مدت چهار روز انجام و در مجموع سه هزار و ۱۱۴ قوچ، میش و کل و بز وحشی مشاهده و ثبت شد.

به گزارش شجرنیوز، منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند یکی از بهترین زیستگاه های بکر استان برای زیست جانورانی همچون پلنگ، گربه پالاس، گرگ، روباه، پرندگان شکاری، خرس و کفتار و انواع چهارپایان علفخوار محسوب می شود و از این منظر دارای تنوع زیستی است.

شهرستان دماوند با دو بخش مرکزی و رودهن در ۴۵ کیلومتری شرق پایتخت قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.