بانک و سرمایهاخباراقتصادخبر مهم

دلالی مجازی دلالان دلار/ اختلاف 3 هزار تومانی نرخ ارز از کف بازار تا کف تلگرام

قیمت دلار در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام بدون هیچ حد و مرزی در حال افزایش است، وضعیت در کانال های تلگرامی به گونه‌ای شده است که انگار هر کانال قیمت بیشتری اعلام کند برنده می‌شود

دلالی مجازی دلالان دلار/ اختلاف 3 هزار تومانی نرخ ارز از کف بازار تا کف تلگرام

به گزارش شجرنیوز، اوایل هفته جاری بود که کانال‌های پرمخاطب خرید و فروش دلار اعداد بالای چهل هزار تومان را را بر روی گوشی‌های موبایل نمایش دادند. این اتفاق باعث شد التهاب بازار ارز که از چند هفته گذشته و عبور دلار آزاد از مرز ۳۵ هزار تومان آغاز شده بود بیش از پیش افزایش یابد.

گزارشات میدانی از سبزه میدان در بازار تهران نشان می‌دهد دلار در روزهای شنبه و یکشنبه در عدد ۳۹ هزار و پانصد تومان نیز مشتری نداشت اما همین کانال‌ها که مرجع اصلی معاملات دلار آزاد توسط دلال‌ها هستند حداقل دو هزار تومان قیمت این ارز را بالاتر از نرخ واقعی قیمت گذاری کردند.

گزارشات میدانی ظهر امروز خبرنگار فارس از سبزه میدان نیز نشان می‌دهد دلار در بازه ۳۹۲۰۰ تا ۴۰۵۰۰ معامله می‌شود. اما همین کانال‌های پر مخاطب دلار را دوباره دو  تا سه هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی کف بازار اعلام می‌کنند. قیمت دلار توافقی نیز در کانال ۳۷ هزار تومان باقی ماند.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقند دلالان دلار مقادیر قابل توجهی از این ارز را در نوسانات اخیر از بازار جمع آوری کرده‌اند و قصد دارند با ایجاد فضای روانی با اعلام قیمت کاذب و ایجاد تقاضای غیرواقعی، دلار‌های خود را در اعداد بالاتر به مردم بفروشند.

آنها می‌گویند مقاومت دلالان ارز برای عدم کاهش قیمت دلار با استفاده از عددسازی توسط کانال‌های خودشان مشهود است.

گرچه معاون ارزی بانک مرکزی بعد از نوسانات اخیر ارز تغییر کرد اما برخی کارشناسان اقتصادی هنوز از عدم توانایی بانک مرکزی در مدیریت این دلالان و مدیریت صحیح و به هنگام قیمت دلار انتقاد دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.