بیداری اسلامیاخباربین الملل

دمشق: از اتحاد مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دیدار گروههای فلسطینی در الجزایر، باعث اتحاد و افزایش قدرت ملت این کشور برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

دمشق: از اتحاد مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

به گزارش شجرنیوز، وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه (یکم آبان) با انتشار بیانیه‌ای، از اعلامیه الجزایر که توسط گروههای فلسطینی صادر شد، استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، سوریه بر این باور است که دیدار گروههای فلسطینی باعث اتحاد و افزایش قدرت ملت این کشور برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس خواهد شد.

دمشق همچنین از طرح عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر برای اتحاد گروههای فلسطینی قدردانی و حمایت کرد و گفت که این طرح، زیربنای این اعلامیه و نتایج مثبت ناشی از آن شد.

در همین ارتباط، بشار اسد رئیس جمهور سوریه چهارشنبه گذشته میزبان یک هیأت از رهبران و نمایندگان گروههای فلسطینی بود. در این دیدار، نتایج گفت‌وگوهای گروههای فلسطینی در الجزایر و راههای تقویت این مصالحه‌ها برای همگام شدن با تمایلات مردم در مقابله با رژیم موقت صهیونیستی و جنایات مداوم آن در خاک فلسطین بررسی شد.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت گفت‌وگوهای الجزایر، گفت: این اهمیت بدین دلیل است که باعث وحدت گروههای فلسطینی شده است و این اتحاد، نقطه آغازی در خدمت به مسئله فلسطین است.

گروههای مقاومت فلسطینی ۲۲ مهر ماه گذشته اختتامیه نشست «همگرایی برای مصالحه ملی فلسطین» را در الجزایر برگزار کردند. این گروهها از نقش الجزایر و رئیس جمهور این کشور در متحد کردن این گروهها و موضع این کشور در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کردند.

این گروهها «اعلامیه الجزایر» را امضا و بر اهمیت اتحاد ملی به عنوان اصل اساسی در مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و مشارکت سیاسی بین گروههای فلسطینی از طریق انتخابات تأکید کردند.

در این بیانیه با تأکید بر لزوم تسریع در برگزاری انتخابات در نوار غزه و کرانه باختری که نهایت تا یک سال دیگر برگزار شود، تصریح شد، باید مسئله پایان یافتن اختلافات، تحقق اتحاد ملی و مشارکت سیاسی ملی حل شود.

گروههای مقاومت فلسطین با تأکید بر پایبندی خود به گسترش مقاومت مردم، گفتند که باید نهادهای ملی فلسطین متحد شوند و تمامی امکانات و توانمندیها برای اجرای پروژه‌های بازسازی و حمایت از زیرساختها به کار گرفته شود تا ملت فلسطین بتواند در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.