اخبارجامعهخبر مهمذره بین شجرسلامت

دولت یا مردم؟ مقصر اصلی وضعیت کرونایی کشور کیست؟

جهش در نمودارهای آمار کرونا و قرمز شدن نقشه کشور درحالی است که اراده ای از سوی دولت و مردم برای کنترل آن دیده نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: مرگ ومیری که سه رقمی شد و افزایش مبتلایان روزانه کرونا به بالای بیست هزار نفر رسید. به واقع مقصر اصلی این وضعیت کیست؟ مسئولینی که در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز اقدام پیشگیرانه موثری نداشتند یا مردمی که بدون توجه به تمامی هشدارها و پروتکل های بهداشتی هر آن چه که نباید انجام می دادند را انجام دادند؟

بازبودن بازارها و مراکز خرید، مسافرت ها و دید‌ و بازدیدهای ایام عید و بی توجهی هایی که منجر به وضعیت بسیار خطرناک فعلی شده است. بسیاری بر این عقیده اند که رفتار مردم می تواند حاکی از سردرگمی مسئولین در  اخذ تصمیماتی باشد که بدون هیچ هماهنگی در بخش های مختلف اتخاذ می شود.

ممنوعیت سفر با وسیله شخصی و ازدحام در وسایط نقلیه عمومی یا تصمیم به جلوگیری از حضور مردم در فضای باز روز طبیعت و فردای آن روز شلوغی و فشردگی جمعیت در مترو و اتوبوس ها نشان از تصمیمات دوگانه ای است که منجر به عدم کنترل انتقال و جهش ویروس کرونا در سطح کشور شده است.

حال به این پرسش ها می رسیم که مقصر بوجود آمدن این وضعیت که می تواند روزهای سخت تری را برای همگان بویژه کادر درمان که شبانه روز با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند کیست؟

چه زمانی به یک شرایط مناسبی به لحاظ واکسیناسیون اقشار مختلف می رسیم؟ یا چه تصمیماتی برای مدیریت این شرایط اتخاذ خواهد شد؟

نحوه فعالیت کسب و کارها و مشاغل مختلف به چه صورت خواهد بود؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. شجر نیوز خیلی دمت گرم
    اخبارت حرف نداره
    👍🌷🌹❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.