اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

رئیس کل دادگستری تهران از حوزه قضایی بهارستان بازدید کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از شعب دادگستری شهرستان بهارستان بر ضرورت کوتاه کردن فرایند رسیدگی‌های قضایی تاکید کرد‌.

رئیس کل دادگستری تهران از حوزه قضایی بهارستان بازدید کرد

به گزارش شجرنیوز، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در راس یک هیات قضایی به‌منظور نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مراجعان از دادگستری و دادسرای شهرستان بهارستان بازدید به‌عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به دادگستری شهرستان بهارستان، ضمن بازدید از شعب قضایی با مطالبه شناسنامه پرونده های مسن بر اهتمام شعب در رسیدگی به پرونده های معوق تاکید کرد و میزان تعیین اوقات رسیدگی، تعداد پرونده‌های ارجاعی و موجودی در شعب مستقر در این شهرستان و انجام به‌روز امورات قضایی و حقوقی شهروندان را مورد ارزیابی قرار داد.

القاصی در جریان این بازدید با مراجعه‌کننده ای مواجه شد که مدعی بود یک شرور همسر او را مورد ضرب و جرح قرار داده و تاکنون اقدام متناسب در جهت احقاق حقوق همسر وی انجام نشده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران پس از استماع اظهارات این فرد فی‌المجلس به دادستان بهارستان دستور داد تا ضمن صحت‌سنجی ادعاهای مطروحه از جانب این فرد، در صورت لزوم نسبت به جلب فرد مورد ادعا و صدور دستورات قضایی لازم اقدام شود.

وی در ادامه ضمن بازدید از شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی خانواده بر ضرورت قضازدایی از این دست از جرایم و لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در حوزه دعاوی مربوط به خانواده تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از شعب دادگستری شهرستان بهارستان بر ضرورت کوتاه کردن فرایند رسیدگی‌های قضایی تاکید کرد و بسیاری از مشکلات موجود در فرایندهای قضایی را ناشی از بروز اطاله در رسیدگی‌های قضایی عنوان کرد.

 وی گفت: کوتاه شدن رسیدگی‌های قضایی ویژگی‌های قابل توجه گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از شکل‌گیری برخی، آسیب‌ها است.

القاصی همچنین در ادامه حضور خود در شهرستان بهارستان، از دادسرای این شهرستان بازدید به‌عمل آورد و عناوین ارجاعی به شعب قضایی را مورد بررسی قرار داد و در عین حال بر ضرورت برخورد جدی و بدون مسامحه با جرایم خشن و مرتبط با انواع سرقت از جمله سرقت‌های توام با آزار و اذیت و مسلحانه تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بازدید از شعب اجرای احکام دادسرای شهرستان بهارستان میزان تعیین اوقات را مورد ارزیابی قرار داد و با اشاره به نوع پرونده های جریانی در اجرای احکام کیفری از دادستان بهارستان خواست تا با نظارت لازم تعیین اوقات این شعبه را به حداقل ۳۰ پرونده در روز رسانده و آخرین وقت تعیین شده نیز از دوماه بیشتر نشود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری و دادسرای شهرستان بهارستان و استماع مشکلات و مسائل مطروحه از سوی مراجعان با امام جمعه نسیم‌شهر نیز دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این دیدار نقش مهم و قابل توجه ائمه جمعه در ایجاد صلح و سازش در دعاوی شهروندان و قضازدایی از اختلافات مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام تلاش و اهتمام قوه قضاییه بر این است که تا جای ممکن منازعات مردم به صلح و سازش ختم شود.

وی با تقدیر از اهتمام امام جمعه نسیم‌شهر در امر صلح و سازش، از قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن و سنگین خبر داد و خاطرنشان کرد: همکاران قضایی با تمام قدرت برای برخورد با عوامل نا امنی در جامعه در صحنه حضور دارند و لازمه این امر آن است تا با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط محیط برای مجرمان و قانون‌شکنان نا امن شود.

القاصی با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت کیفری استان تهران مربوط به جرایم مرتبط با سرقت و مواد مخدر است، اظهار کرد: ارفاقات قانونی که نسبت به سایر جرایم اعمال می‌شود نسبت به جرایم مرتبط با حوزه سرقت به هیچ عنوان اعمال نخواهد شد؛ اما باید توجه داشت که علاج قطعی صرفا برخورد کیفری نیست و برخورد کیفری یکی از راهکارهاست.

حجت‌الاسلام حسینی نیز در جریان این دیدار با تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در حوزه قضایی بهارستان بر ضرورت تعامل سایر دستگاه‌ها و نهادها با دستگاه قضایی به‌منظور ایجاد عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: انشالله زحمات شما آرامش و امنیت روانی را به جامعه هدیه دهد.

عبداله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان نیز با حضور در دادگستری این شهرستان با نماینده عالی قوه قضاییه د راستان دیدار و ضمن خوش آمد گویی به علی القاصی همکاری و تعامل دستگاه های شهرستان برای خدمت به مردم را مناسب عنوان کرد.

القاصی در جریان این دیدار با اشاره به جرایم خاص و ویژه مرتبط با این شهرستان بر ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت شورای تامین و فرمانداری برای برخورد با مجرمین و انجام اقدام های پیشگیرانه در ارتکاب این دسته از جرایم تاکید کرد.

فرماندار بهارستان نیز ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد شهرستان بهارستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام تلاش بر این است که مشکلات شهرستان را از طریق تعامل با سایر دستگاه‌ها و از جمله دستگاه قضایی به‌حداقل برسانیم.

حسن نوروزی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بخشی از این بازدید، رئیس کل دادگستری استان تهران را همراهی کرد.

گفتنی است در بازدید امروز رییس کل دادگستری، معاونین قضایی وی از جمله: حاجی رضا شاکرمی، غلامرضا جواهری رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تهران، لطیف سروی معاون نظارت و بازرسی، غلامرضا مهدوی معاون شوراهای حل اختلاف و محسن مقدس سرپرست معاونت فناوری و برنامه ریزی و همچنین داراب رحمتی معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان تهران ضمن حضور در بهارستان از بخش های مرتبط و روند ارایه خدمات و انجام وظایف کارکنان دادگستری بازدید بعمل آوردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.