اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

رباط کریم رتبه نخست پرداخت زکات استان تهران را کسب کرد

امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: این شهرستان چهار سال متوالی، جایگاه نخست استان تهران را در جمع آوری زکات و در بخش زکات واجب نیز رتبه برتر کشوری به خود اختصاص داده است.

رباط کریم رتبه نخست پرداخت زکات استان تهران را کسب کرد

به گزارش شجرنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در جلسه شورای زکات شهرستان رباط کریم که با حضور فرماندار و اعضای آن برگزار شد به اهمیت و ضرورت پرداخت زکات در جامعه و همچنین آثار و برکات آن پرداخت و گفت: زکات در ردیف یکی از مهمترین عبادات قرا گرفته و در رفع معظلات اجتماعی می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود : زکات جزئی از واجبات است واهمیت آن در جامعه بسیار بالاست وبر اساس تعالیم اسلامی یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی، برطرف کننده فاصله طبقاتی و محو کننده چهره فقر از جامعه است.

امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: درگذشته فرضیه زکات به فراموشی سپرده شده بود وبعد از انقلاب زکات احیا و در کشور فعالیت خود را بصورت قوی شروع کرد.

وی خاطرنشان کردند: خوشبختانه با تلاش و همکاری های انجام شده در بین ادارات مربوطه شهرستان رباط کریم برای چهارمین سال متوالی در زمینه  جمع آوری زکات رتبه اول استانی  و همچنین در بخش زکات واجب نیز رتبه برتر کشوری را کسب نموده است

حجت السلام ترابی ادامه داد، جهاد کشاورزی و ادارات غله از کشاورزان که گندم دارند می توانند هر سال مقداری از محصول خود را به عنوان زکات تحویل ‌دهند و این خود نقش مهمی در کسب جایگاه زکات و کمک به نیازمندان دارد.

امام جمعه رباط کریم در ادامه بیان داشت : زکات امر خیر است و همگی باید در این زمینه پیش قدم باشیم چرا که اگر پرداخت زکات بین مردم نهادینه شود فقر در جامعه ریشه کن می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.