امنیت ملیاخبارسیاست

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه برای دوستان و دشمنان ایران چه پیامی دارد؟

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش ایران مقتدر گفت: پیام این رزمایش برای دوستان ما، آسایش، آرامش و همدلی و برای دشمنان پرهیز از حرکت‌های شیطنت‌آمیز است.

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه برای دوستان و دشمنان ایران چه پیامی دارد؟

به گزارش شجرنیوزٍ، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در منطقه ارس، اظهار کرد: این رزمایش بزرگ با شعار «ایران مقتدر» در چهار روز انجام شد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه که نخستین روز این رزمایش بود، شاهد تجمع نیروهای رزمی حاضر در رزمایش بودیم. پس از تجمع و سخنان سردار سلامی و پیام هایی که به دنیا صادر شد، شاهد ستون‌کشی نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش بودیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ستون‌کشی در مولفه‌های نظامی یکی از حساس‌ترین و پرکارترین نوبت‌بندی‌ رزمایش‌ها است، تصریح کرد: بیش از 500 عدد از تجهیزات حاضر در رزمایش اعم از ادوات زرهی، توپ، تانک، موشک و سایرین روز سه شنبه در سه سریال به سوی منطقه رزمایش اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تاکتیکی و رزمی از روز چهارشنبه انجام شد، افزود: تمریناتی از قبیل هلی‌برن با حضور یگان‌های واکنش سریع و استقرار در مناطق مشخص شده، اجرای عملیات رزمی پهپادی و عبور خودروهای زرهی با ایجاد پل شناور بر روی بخش خودی رودخانه ارس جزو تمرینات این روز بود.

سردار بابازاده مراحل بعدی این رزمایش را تصرف ارتفاعات و انهدام ستون و تجهیزات دشمن اعلام کرد و گفت: این عملیات با آتش زرهی سنگین، آتش‌باری تخریب، عملیات رزمی هوانیروز و توپخانه جزو بخش‌های بعدی این رزمایش در رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه بود.

وی ادامه داد: تاخت شبانه مرحله بعدی این رزمایش بود که در جنگ‌های امروز جزو شیوه‌های نبردهای نوین محسوب می‌شود. در این عملیات، آتش تیربارهای نیمه‌سنگین و سبک عملیات تاخت شبانه را با استفاده از تیرهای رسام و تخریب و انفجارات سنگین اجرا کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از برگزاری رزمایش اقتدار این نیرو چیست، تصریح کرد: در مولفه ها و آمادگی های رزمی ـ نظامی، تمرینات نظامی از نظر تحرک و آمادگی‌های جسمانی و تجهیزاتی در تقویم نیروهای مسلح وجود دارد.

وی افزود: تنها تفاوت رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه با رزمایش‌های قبلی ما این است که این رزمایش برای یک هدف مهم شبیه‌سازی شده تا اگر منافع و امنیت ملی ما دچار خطر شد به صورت عملی بتوانیم این عملیات را به سهولت انجام بدهیم. دومین هدف از برگزاری رزمایش، ویژه بودن برخی از مراحل آن همچون عملیات چترریزی گسترده و بارریزی را در دشت مغان انجام می‌دهیم.

سردار بابازاده وسعت منطقه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه را از جلفا تا بیله‌سوار با محوریت قرارگاه منطقه‌ای عاشورا دانست که با فرماندهی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای نیروی زمینی سپاه در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به پیام رزمایش ایران مقتدر خاطرنشان کرد: پیام این رزمایش برای دوستان ما، آسایش، آرامش و همدلی است. البته این رزمایش برای دشمنان نیز یک پیام دارد و آن جلوگیری از حرکت‌های شیطنت‌آمیز است. دشمنان بدانند قطعاً امنیت و منافع ملی و مرزهای ما خط قرمز ما است یعنی همان طور که در منویات فرمانده کل قوا و سخنان فرمانده کل سپاه فرمودند.

وی برگزاری این رزمایش را موجب فراهم‌شدن آرامش خاطر مرزنشینان کشورمان و افزایش توان عملیاتی نیروهای مسلح اعلام کرد.

سردار بابازاده در پایان خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان شرقی و اردبیل از نظر تدین و تمدن و مرزداری انسان‌های صادق، مومن و پا به کار هستند و همین مردم نیز از نیروهای حاضر در رزمایش به خوبی استقبال کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.