اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

رفع مشکل ۳۰ ساله اراضی تعاونی‌های هفت‌گانه فاز ۶ اندیشه

شهردار اندیشه با تأکید بر رفع مشکل ۳۰ ساله چند هزار خانوار در اراضی فاز ۶ اندیشه از پیگیری خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس‌ جدید برای الحاق به حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

رفع مشکل ۳۰ ساله اراضی تعاونی‌های هفت‌گانه فاز ۶ اندیشه

به گزارش شجرنیوز از شهریار، بهروز کاویانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهر اندیشه فاقد آرامستان است اظهار داشت: آرامستان 150 هکتاری شهریار در شهرک اعتمادیه با تلاش و پیگیری شرکت عمران اندیشه و مسئولین شهرستان شهریار احداث خواهد شد.

وی به احداث دهکده ورزشی و مرکز همایش‌ها در شهر اندیشه اشاره کرد و افزود: آسفالت معابر اصلی و فرسوده اندیشه با حدود 20 میلیارد تومان انجام شده است و در ادامه عملیات عمرانی 30 میلیارد تومان آسفالت در آینده نزدیک به معابر فرسوده اختصاص خواهد یافت.

شهردار اندیشه با بیان اینکه شهرداری اندیشه مشکل مالی ندارد گفت: درآمدهای پایدار توسط شهرداری با جدیت دنبال می‌شود و همین مسئله باعث جلوگیری از شهرفروشی و افزایش تراکم ساخت‌وساز شده است.

کاویانی به احداث پارکینگ عمومی با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان اشاره کرد و ابراز داشت: پروژه مشارکتی پیاده راه سلامت با اعتبار 54 میلیارد تومان در 4.5 کیلومتر با همکاری شهرداری و شرکت عمران اندیشه در چهار فاز ساخته خواهد شد.

وی به حل مشکل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت متمرکز و شهرستانی تأکید کرد و افزود: پروژه‌های متنوع و مختلفی در حوزه سرمایه‌گذاری توسط شهرداری و حضور بخش خصوصی تعریف شده است.

کاویانی به پیگیری خرید اتوبوس‌های جدید برای الحاق به حمل‌ونقل عمومی اندیشه اشاره و اضافه کرد: آمادگی خرید 50 دستگاه اتوبوس و پرداخت یارانه آن هستیم تا حمل‌ونقل عمومی جان تازه‌ای به خود بگیرد و کمک مسئولین شهرستان در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی در اندیشه به ازای هر نفر 3 متر است گفت: نسبت به سایر شهرها در حوزه آموزشی مشکل خاصی در شهر اندیشه وجود ندارد و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده است.

شهردار اندیشه با تأکید بر اجرای پروژه متروی شهرهای غرب استان تهران تصریح کرد: متروی غرب استان تهران با اعتبار اولیه 5 هزار میلیارد تومان توسط سه شهرداری ساخته می‌شود که سهم شهرداری اندیشه 13 درصد است و به‌صورت شرکت سهامی خاص توسط شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.

کاویانی در ادامه با بیان اینکه مشکل 30 ساله بخشی از اراضی فاز 6 اندیشه که متعلق به کمیته امداد بود حل شد گفت: این اراضی توسط تعاونی‌های هفت‌گانه به فروش رفته بود و شهرداری مجوز ساخت صادر نمی‌‎کرد لذا با رفع مشکلات حقوقی و جمع‌آوری مدارک از تعاونی‌ها مشکل چند هزار خانوار و ساخت‌وساز در این اراضی برطرف شده است.

وی به تمکین حکم دیوان اداری در ابطال دریافت برخی عوارض و بهای خدمات محلی عنوان کرد: قانون هوای پاک در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی و استفاده از سوخت CNG و توسعه فضای سبز عملیاتی شده است و احداث مترو یکی از مهمترین پروژه‌های رفع آلودگی هوا در قانون هوای پاک است.

شهردار اندیشه در پایان به استقرار مرکز فناوری در این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: شهر اندیشه با پروژه‌های تعریف شده سرای بانو، دهکده ورزشی، فضاهای تفریحی و مجموعه‌های فاخر و باغ کتاب شهری گردشگری، تفریحی و اقتصادی در غرب استان تهران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.