اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

روز شماری اسلامشهری‌ها برای رسیدن دستگاه حفرتونل مترو به میدان‌نماز

روند احداث مترو اسلامشهر پس از سفر رئیس جمهور به این شهرستان سرعت گرفت و در تازه ترین تحول، مدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر می گوید که تا ۲۷۰ روز دیگر دستگاه حفر تونل مترو (TBM) به میدان نماز می‌رسد.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و مشخصا اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.

متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است و به گفته فرماندار اسلامشهر، با احداث متروی این شهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد و باید احداث مترو اسلامشهر را طرح متروی جنوب غرب استان تهران بنامیم.

موضوع متروی جنوب غرب تهران آنقدر مهم است که سوم آذرماه آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی در سفر به اسلامشهر بازدیدی از روند احداث مترو این شهر داشت؛ رئیس جمهور در آن بازدید با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور قرار گرفت و حتی با تعدادی از کارگران این طرح به گفت وگوی چهره به چهره پرداخت.

او در این بازدید دستورات لازم را برای تسریع در ساخت این ایستگاه صادر کرد و بعد از آن سفر، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر به ایرنا گفت که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های مهم و زیر ساختی شهرستان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح اتصال متروی اسلامشهر به تهران است.

پس از این سفر، مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس پیگیر مصوبات بودند تا اینکه چندی پیش خبر رسید بخشی از اعتبارات مصوب شده مخصوص به اتصال متروی تهران به اسلامشهر در حال پرداخت است.

چندی پیش هم محسن حمیدی شهردار اسلامشهر با اشاره به برکات سفر رئیس جمهور به این شهر و بازدید آیت االله دکتر سید ابراهیم رئیسی از روند تکمیل مترو به ایرنا خبر داد که ۵۰ میلیارد تومان پس از سفر رئیس جمهور به حساب این شهرداری واریز شد.

وی به تازگی گفته که پیشرفت حفاری اسلامشهر به ۷۰ درصد رسیده و هر چهار ماه یک کیلومتر حفاری مترو در این شهر انجام می شود.

از سوی دیگر پیشرفت در احداث مترو اسلامشهر و مشخصا ایستگاه میدان نماز پس از سفر رئیس جمهور شتاب گرفته و طبق آخرین آمار اعلامی از سوی مسئولان شهرداری، پیشرفت متروی به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

رضا قاسمی مدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر در این مورد گفت: با ۱۰ متر حفاری روزانه اگر با همین سرعت پیش رویم دستگاه مکانیزه حفاری تونل مترو تا ۲۷۰ روز دیگر به میدان نماز می رسد.

به گفته او، با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و مسئولین شهرستانی ابر پروژه متروی جنوب غرب تهران جزو طرحهای فاخر و ملی است که طبق زمانبندی تعیین شده پیش می رود، احداث ایستگاه مترو میدان نماز نیز که از یک سال گذشته آغاز شده در حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی با اشاره به استفاده از طرح مدلسازی BIM در احداث ایستگاه میدان نماز تاکید می کند که این نوع مدل سازی فرآیند هماهنگی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در فضای هوشمند است که تحولی در نقشه های ساختمانی به شمار می‌رود و شهرداری اسلامشهر به عنوان یکی از هفت بهره برداری است که از این طرح مقرون به صرفه اقتصادی استفاده می کند.

مدیر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر از سوی دیگر با اشاره به غرفه های فرهنگی و تجاری مناسب در ایستگاه مترو این را هم گفت: سیستم حمل و نقل انبوه بر مترو نقش موثری در توسعه اقتصادی شهرها دارد و زمینه های سرمایه گذاری و اشتغال را در شهرها افزایش می‌دهد و با دسترسی آسان تر به شهر انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می آورد.

طرح مترو اسلامشهر به طول ۱۵/۵ کیلومتر در امتداد خط ۳ مترو تهران در ایستگاه آزادگان تا به اسلامشهر با پنج ایستگاه از دی ماه سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون بیش از پنج کیلومتر از تونل آن حفاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.