آسیب اجتماعیاخبارجامعهمجله شجر

سرنوشت مهاجرت از ایران در سال 2021-2022

دو پیشبینی در مورد مهاجرت از ایران در آینده وجود دارد. پیش بینی اول مخصوص کسانی است که ایده های کارآفرینی قوی دارند که در کشورهای همسایه به بهترین نحو استقبال می شود و پیش بینی دوم مخصوص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی دارند که احتمالاً با گردش اقتصادی بالایی همراه خواهد بود.

سرنوشت مهاجرت از ایران در سال 2021-2022

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: گزارشی که از مهاجرت از ایران در سال 1400 به دست ما رسیده است، حتماً برای شما هم جالب خواهد بود!

طبق آخرین اخبار، آمار مهاجرت از ایران در سال 2021 به نسبت دو سال گذشته بیش از 4 برابر بوده است!

مهاجرت از ایران1400

مهاجرت از ایران1400

ایرانیان ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کرده اند!

خرید ملک در ترکیه ارزانتر از تهران است! این آمار از سال گذشته تا به امروز مشاهده شده است و در نهایت مهاجرت از ایران به دلیل خرید ملک در ترکیه بوده و جرقه اخذ پاسپورت ترکیه را در ذهن ایرانیان شعله ور کرده است.

البته بررسی ها اینطور نشان می دهد که ترکیه پایگاه اول مهاجرت برای ایرانیان است و احتمالاً مقصد مهاجرتی کشور دیگری خواهد بود. مهاجرت مستقیم به کشورهای اروپایی و همینطور امریکا برای ایرانیان تقریباً غیر ممکن شده است بنابراین مهاجرت از ایران به ترکیه از طریق خرید ملک آسان ترین روشی است که می توانید انتخاب کنید.

علاقه ایرانیان به تحصیل در ترکیه

بخش مشخصی از آمار مهاجرت از ایران مربوط به تحصیل در ترکیه است. نام ایران در لیست 5 کشور نخست تحصیلی در ترکیه است و بیش از 30 درصد از دانشجویان بین المللی ترکیه را تشکیل می دهد. تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه در سال 2021، 5 درصد بیشتر از سال گذشته گزارش شده است.

مهاجرت از ایران از طریق سرمایه گذاری

پول ایران در بی ارزش ترین حالت خود به سر می برد و این موضوع باعث شده است که مهاجرت از ایران به نسبت گذشته بیشتر شود. ایرانیان در تلاش هستند که سرمایه خود را در کشورهای دیگر وارد چرخه اقتصادی و سودآور نمایند. جدیدترین اطلاعات در مورد خرید ملک در ترکیه، اینطور مشخص کرده است که ایرانیان می توانند با هزینه 250 هزار دلار آمریکا اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند و در ابتدا اقامت موقت این کشور و سپس اقامت دائم آن را اخذ کنند.

با خرید ملک در یکی از محله های مجاز استانبول، پرونده اخذ اقامت موقت برای شما به جریان می افتد و در نهایت پس از مدت مشخصی شرایط برای اخذ پاسپورت این کشور را خواهید داشت.

سرمایه گذاری در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی و امریکا شرایط بهتری دارد به این ترتیب که می توانید در کمترین زمان ممکن از ترکیه به عنوان یک کشور پل برای ورود به کشورهای دیگر استفاده کنید.

مهاجرت از ایران 2021

مهاجرت از ایران 2021

مهاجرت از ایران و پناهندگی

سخت گیری کشور ترکیه و یونان در مورد پناهجویان ایران هنوز ادامه دارد. شجر نیوز بر اساس بررسی های انجام داده به این نتیجه رسیده است که کشورهای همسایه به هیچ عنوان تمایل به پذیرش پناهجویان ایرانی ندارند و این موضوع باعث آوارگی پناهجویان شده است. دولت ترکیه معتقد است که سیاست های مهاجرتی به ترکیه و صدور پاسپورت به نسبت سال های گذشته آسانتر شده است و هیچ نیازی به انتخاب روش پناهندگی نخواهد بود.

آینده مهاجرت از ایران چه می شود؟

در یکی از خبرگزاری ها طبق مصاحبه ای که با بسیاری از جوانان ایرانی صورت گرفته است، مشخص شده که بیش از 65 درصد از ایرانیان رده سنی 20 الی 45 سال تمایل به مهاجرت دارند و این موضوع به دلیل وضعیت شغلی نا به سامان در ایران است. جوانان در ایران امید به زندگی بسیار کمی دارند و مهاجرت را راه نجات می دانند.

دولت ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است که روال شغلی بهتری در کشور اجرا می شود تا وضعیت درآمدزایی موقعیت بهتری داشته باشد.

پیش بینی ها اینطور نشان می دهد که رشد مهاجرت از ایران باز در سال آینده باز هم بیشتر از سال گذشته باشد. البته که مهاجرت از ایران نیاز به هدف مشخص و بودجه مناسبی دارد.

کدام روش مهاجرت از ایران ریسک کمتری دارد؟

در یک بررسی کلی مشخص شده است که ایرانیان از طریق روش تحصیل و سرمایه گذاری شانس بیشتری برای مهاجرت دارند. روش های کاری، کارآفرینی و … معمولاً با ریسک بالایی همراه هستند مگر اینکه رزومه کاری بسیار قوی باشد.

همه کشورها تمایل به پذیرش دانشجویان ایرانی نخبه دارند و این موضوع به مهاجرت از ایران کمک زیادی کرده است به طوری که سخت گیری های مصاحبه برای ایرانیانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر دارند به نسبت سایر کشورها کاهش یافته است.

در مورد سرمایه گذاری نیز کشورهای اروپایی به سرمایه گذاران ایرانی که دارای پلن اقتصادی قوی هستند اهمیت زیادی می دهد. روش های کاری بسیار دشوار بوده و احتمالاً شانس کمتر از 20 درصد را به خود اختصاص می دهد.

بانوان ایرانی پس از مهاجرت با چه سرنوشتی روبرو هستند؟

این موضوع کاملاً بستگی به هدف مهاجرت و سطح مهارت شخص دارد. بانوان در کشورهای غربی مانند آقایان مورد اهمیت قرار می گیرند و در صورت داشتن تخصص بالا شرایط خوبی در انتظارشان است. بانوان پناهنده درگیر خطرات زیادی شده و بهتر است چنین تصمیم گیری صورت نگیرد.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

ایران در مورد مهاجرت نخبه های کشور خود چقدر واکنشی دارد؟

دولت ایران در مورد مهاجرت نخبگان از کشور بسیار ناراحت است. دولت ایران تلاش خود را برای فراهم ساختن بستر تحصیلی قوی در ایران داشته و سران دولت مخالف خروج نخبگان از کشور هستند.

شرایط و امکانات رفاهی قوی در کشورهای دیگر سبب شده تا نخبگان ایرانی لحظه ای درنگ برای مهاجرت نداشته باشند، حمایتی که از سوی کشورهای اروپایی در خصوص نخبگان ایرانی دیده می شود، دست ماموران سفارت را بسته است و سخت گیری ها برای نخبگان به نسبت قبل کمتر شده است. دو پیشبینی در مورد مهاجرت از ایران وجود دارد.

پیش بینی اول مخصوص کسانی است که ایده های کارآفرینی قوی دارند که در کشورهای همسایه به بهترین نحو استقبال می شود و پیش بینی دوم مخصوص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی دارند که احتمالاً با گردش اقتصادی بالایی همراه خواهد بود. البته که با توجه به قیمت عجیب دلار، مهاجرت از ایران شاید برای بسیاری از افراد هنوز هم رویا باشد.

جدیدترین اخبار مهاجرت از ایران

جدیدترین اخبار مهاجرت از ایران

جمع بندی

شجرنیوز در یک جمع بندی کلی به این نتیجه رسیده است بسیاری از ایرانیان در صورت داشتن بودجه کافی از کشور خارج می شوند و تمایل به مهاجرت از سال ها قبل در جوانان ایرانی دیده می شود. این روزها وضعیت نابسامان اقتصادی اصلی ترین دلیل مهاجرات ایرانیان بوده است و این روال هنوز هم ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.