اخبارجامعهفرهنگمجله شجر

سفری کوتاه به مکان های تفریحی تهران

با وجود کرونا، فکر سفرهای طولانی و ایرانگردی را فعلا باید از سر بیرون کرد. اگر در تهران ساکن هستید، قصد داریم سفری کوتاه به مکان های تفریحی تهران داشته باشیم. شاید در فرصتی مناسب بتوانید در کنار خانواده چند ساعتی را به دور از زندگی روزمره و به خوشی بگذرانید.

سفری کوتاه به مکان های تفریحی تهران

پايگاه خبري تحليلي شجرنيوز: این روزها و در شرایط سخت کرونایی، بهتر است فکر سفرهای طولانی و ایران گردی را از سر بیرون کنیم و این ویروس نحس را جا به جا نکنیم تا جان خود و دیگران را حفظ کنیم. اما به هر حال هر کس به تفریح و گردش نیاز دارد و نمی توان برای همیشه و روزهای طولانی در خانه ماند. به شما توصیه می کنیم در زمانی که امواج عجیب و غریب کرونا فروکش کرد و با رعایت پروتکل های بهداشتی، سفری کوتاه به مکان های تفریحی تهران داشته باشید.

پل طبیعت، یکی از زیباترین مکان های تفریحی تهران

در منطقه عباس آباد تهران در سال 1389 پلی دو طبقه و پیاده رو ساخته شده است که بین دو پارک معروف تهران قرار دارد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری تهران و انتخاب مناسبی برای پیاده روی است. برج های آتش بوستان ابراهیم، فانوس دریایی بوستان بنادر و گنبد مینا نیز از جمله مکان هایی است که لذت گردش و پیاده روی را دو برابر می کند. البته توصیه می کنیم پیاده روی روی این پل را در شب تجربه کنید و از نورپردازی اطراف آن لذت ببرید و حتما وسوسه خواهید شد که چند عکس زیبا هم بگیرید.

برای حظ بیشتر از چشم انداز پیش رو می توانید به کافه هایی که روی این پل قرار دارند، بروید و غذای محبوبتان را میل کنید.

پل طبیعت مکانی برای کسب آرامش

پل طبیعت مکانی برای کسب آرامش

 

دربند و درکه، یکی از مکان های تفریحی تهران جایی برای نفس کشیدن

برای خلاصی از هیاهوی شهر و دود و رفت و آمد ماشین ها، دربند و درکه گزینه مناسبی برای تفریح و سرگرمی چند ساعته است. جایی خوش آب و هوا و پر از انرژی مثبت، با رستوران ها و کافی شاپ های متفاوت حتما در کنار خانواده روز خوبی را در این مکان می گذرانید.

دربند و درکه منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا

دربند و درکه منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا

 

دریاچه چیتگر،  یکی از مکان های تفریحی تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، در قسمت شمال غربی تهران قرار دارد. این دریاچه مصنوعی مکانی بسیار خوش آب و هوا است و اطراف آن خانه های مسکونی قرار دارد. آب این دریاچه از بارش های فصلی، آب رودخانه کن و آب های روان تهران تامین می شود. اطراف این دریاچه، جزایر تفریحی، جزایر آموزشی، پارک آبی، شهربازی و امکانات اقامتی قرار دارد. به دلیل نورپردازی های متنوع و جذاب این دریاچه در شب بسیار دیدنی است.

دریاچه چیتگر، مکانی با چشم انداز زیبادریاچه چیتگر، مکانی با چشم انداز زیبا

 

پیست اسکی شمشک، از مکان های تفریحی تهران

مکانی مناسب برای علاقه مندان به تفریح و سرگرمی زمستانه که در بخش شمال شرقی تهران و منطقه رودبار قصران قرار دارد. این پیست اسکی از اواخر پاییز مقصد بسیاری از مردم مخصوصا اسکی بازان است. این مجموعه 4 پیست اسکی دارد. علاوه بر آن 2 تله سیژ و 3 تله اسکی هم ساخته شده که از هتل شمشک تا قله امتداد دارند.

پیست اسکی شمشک جایی مناسب برای تعطیلات زمستانی

پیست اسکی شمشک جایی مناسب برای تعطیلات زمستانی

 

باغ پرندگان یکی از مکانهای تفریحی  تهران

مقصد بیشتر ساکنین شرق تهران برای تفریح و سرگرمی آخر هفته، باغ پرندگان است. در این مکان بسیار زیبا پرندگانی کمیاب در مکانی سرپوشیده با تور بسیار بزرگ در سقف، نگهداری می شوند. پرندگانی مانند فلامینگو، قوی سفید، طوطی های رنگارنگ در این فضا دیده می شوند. نمای بسیار زیبای این باغ و استفاده از المان های طبیعی مثل دریاچه، صخره، تپه و رود، زیبایی این باغ را صد چندان کرده است.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

پارک ژوراسیک یکی از مکان های تفریحی تهران

در سال 1392 در غرب تهران پارکی به نام پارک ژوراسیک ساخته شد تا علی رغم انقراض دایناسورها، هنوز هم در این پارک زنده بمانند. در این پارک ماکت های عظیم الجثه ای از دایناسورهای معروف قرار دارد. این ماکت ها طوری طراحی شده اند که می توانند پلک بزنند و یا دست و دم خود را تکان دهند. بیشترین طرفداران این پارک، کودکان و نوجوانان هستند. پارک ژوراسیک یکی از مکان های تفریحی تهران است که برای اردوهای تفریحی- علمی مناسب است.

پارک ژوراسیک و دایناسورهای متحرکپارک ژوراسیک و دایناسورهای متحرک

 

فوتبال حبابی باملند، یکی از متفاوت ترین مکان های تفریحی تهران

اگر اهل گشت و گذار با دوستان هستید، باملند یکی از مکان های تفریحی تهران با فضایی متفاوت و شاد برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در کنار دوستان و تفریح و سرگرمی خوبی برای کودکان است. این مجموعه اولین شهر بادی در ایران است و تمام تجهیزات لازم همراه با لباس را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. یکی از امتیازات این مجموعه فضای باز آن است که در این شرایط کرونایی، امنیت بیشتری خواهد داشت.

فوتبال باملند، تفریحی شاد و متفاوت

فوتبال باملند، تفریحی شاد و متفاوت

 

باغ وحش پارک ارم، یکی از بزرگ ترین مکان های تفریحی تهران

در پارک ارم سه شهر بازی دارد که با وجود 80 دستگاه تفریحی کودکان و حتی بزرگسالان را سرگرم خواهد کرد. همچنین باغ وحشی زیبا در این پارک وجود دارد که بازدید از آن برای شما لحظات شاد و مفرحی را ایجاد می کند و خاطره خوشی هم در ذهن فرزندان به جای می گذارد. باغ وحش پارک ارم از قدیمی ترین باغ وحش های ایران است و حیواناتی مثل خرس، شیر، پلنگ، فیل، انواع خزندگان و پرندگان در آن نگهداری می شوند. این پارک یکی از مکان های تفریحی تهران است که برای فرزندان شما هم جنبه آموزشی و هم جنبه تفریح و سرگرمی خواهد داشت.

باغ وحش پارک ارم

باغ وحش پارک ارم

 

برج میلاد تهران

این روزها یکی از نمادهای شهر تهران، برج میلاد است. برجی که در مرکز شهر تهران بنا شده و یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریحی تهران است با انواع متنوعی از تفریح و سرگرمی که می تواند ساعاتی خوشی را برای شما در کنار خانواده رقم بزند. از جمله بخش های دیدنی این برج، می توان به موزه مشاهیر اشاره کرد که برای علاقه مندان به تاریخ مکانی خاص و دلنشین خواهد بود.

در این موزه مجسمه هایی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی، هنری کشورمان وجود دارد. مراکز خرید متنوع و زیبا در این مجموعه حتما خرید لذت بخشی را به شما هدیه می کنند. گالری های هنری و نمایشگاه فرش، فروشگاه های صنایع دستی و سوغات آماده عرضه محصولاتی زیبا به بازدیدکنندگان است. در این فضا انواع کافه تریا و رستوران برای رفاه حال بازدیدکنندگان وجود دارد از جمله رستوران گردان برج میلاد که در هر ساعت یک دور کامل به دور خود می چرخد. این رستوران دو بخش ثابت و متحرک دارد و انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سرو می کند.

همچنین اجرای موسیقی زنده و نمای بسیار زیبای این رستوران شبی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. پینت بال، اتاق فرار، سینمای 6 و 7 بعدی، سینما گیم، دلفیناریوم، سکوی دید باز، آبشار برج میلاد از دیگر قسمت های دیدنی برج میلاد است. در پایان هم می رسیم به بالاترین نقطه برج که گنبد آسمان است و در ارتفاع 302 متری واقع شده و تاریخ تمدن ایران را در قالب تصویر روایت می کند. برج میلاد از جمله مکان های تفریحی تهران است که ارزش یک بار دیدن را دارد.

برج میلاد تهران، مکانی برای گذراندن لحظاتی خوشبرج میلاد تهران، مکانی برای گذراندن لحظاتی خوش

برج میلاد تهران، مکانی برای گذراندن لحظاتی خوش

 

دیدنیهای شهر تهران به همین جا ختم نمی شود. برای آشنایی بیشتر با بهترین مکان های تفریحی تهران با ما در شجر نیوز به آدرس https://shajarnews.ir/  همراه شوید.

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.