اخبارانتخاباتسیاست

سومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری زاکانی: تورم را در سال نخست ریاست جمهوری نصف می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاترازی بانک‌ها، عدم اصلاح ساختار بودجه و افزایش نقدینگی را از جمله دلایل مشکلات کشور دانست و مدعی شد که در سال نخست ریاست جمهوری تورم را به نصف می‌رساند.

به گزارش شجرنیوز، ‌ علیرضا زاکانی روز شنبه در سومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های دولت خود برای مبارزه با گرانی و تورم،  افزایش عدالت و کاهش فاصله طبقاتی، رفع رکود، ایجاد شفافیت و مقابله با فساد اداری و مالی، ساماندهی یارانه‌ها، مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال و تامین مسکن، گفت: مساله نخست کشور گرانی و تورم است به ویژه اینکه در حوزه خوراک و پوشاک این موضوع بیشتر تشدید شده است و مردم بیچاره شده‌اند. تورم در سال  ۱۳۹۰  به میزان ۱۹ درصد و در سال ۹۲ به میزان ۳۹ درصد و به‌شکل مستمر و نقطه‌ای به حدود ۵۲ درصد رسید و این فاجعه‌ای است که دولت ایجاد کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره افزایش نقدینگی از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد:‌ نقدینگی با این شرایط ۶ برابر شده و پایه پولی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که باید آقای همتی پاسخگو باشند. من حتما در کوتاه مدت نرخ ارز را کنترل کرده  و در میان مدت اصلاح ساختار بودجه و شفاف سازی را انجام خواهم داد تا تورم نصف شود.

زاکانی افزود:‌ ناترازی بانک‌ها ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید حجم نقدینگی را به  سمت تولید سوق داد و حتماً در سال اول تورم را نصف تورم موجود خواهم کرد.

خلاصه مشکلات در سه «نون» 

علیرضا زاکانی در دومین بخش از فرصت خود در مناظره با بیان اینکه مشکل ما در سه “نون” دیده می‌شود، اظهار کرد: مردم عزیز، مشکل ما سه “نون” «ندانستن، نخواستن و نتوانستن» است و مظهر تام و تمام آن،‌ دولت و کسانی است که در این دولت کار کرده اند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مشکل ما دروغگویی است، ادامه داد: اگر پینوکیویی در عالم واقع پیدا می‌شد و اگر قرار بود در کسوت این آقایان قرار بگیرد، دماغش باید چند دور،‌ دور کره زمین می‌چرخید؛ چرا با مردم صادق نیستید؟

زاکانی خطاب به همتی تاکید کرد: آقای همتی آبان ماه 98 اعلام کرد که نرخ بنزین تنها چهار دهم درصد روی اقتصاد تاثیر دارد.

ادامه دارد…

منبع:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.